Connect with us

Приказни

Седум години плаќам кредит кој не е мој: Еве како заглавив во ГОЛЕМИТЕ ДОЛГОВИ, Отварајте очи и не верувајте никому!

Published

on

Дејан Гавриловиќ од Здружението на потрошувачи „Ефектива“ објаснува за порталот Нова.рс дека ова е ситуација што може да им се случи на жирантите, но дека тие имаат право да ги тужат наследниците и, доколку наследениот имот е повреден од заемот,а не сакаат да вратат пари.

Д. В., кој веќе седум години го отплаќа заемот за кој бил обвинет како жирант, за Нова.рс раскажува како се нашол во неволја:

„Се согласив да бидам жирант на пријател кој зел заем за реновирање на куќата, кој починала потоа, а нејзиното семејство ја наследило куќата. После тоа, целиот товар на заемот падна на мене, семејството не беше заинтересирано, ниту банката “.

Гавриловиќ вели дека кога жирантот го потпишува договорот за гаранција, тој ги презема сите обврски подеднакво како носител на заемот, што значи дека кога должникот не плаќа, или затоа што останал без пари или најде начин да ги избегне, гарантот плаќа се додека не врати се.

Меѓутоа, кога должникот ќе у мре и имотот повреден од останатиот долг останува зад себе, отплатата треба да ја преземат наследниците.

„Ако наследниците, како и во споменатиот случај, не сакаат да ја преземат обврската за враќање на заемот, гарантот продолжува да ги отплаќа ратите, но има право да ги тужи и ќе ги добие на суд“, објаснува Гавриловиќ и додава:

„Постои одредба од законот за облигациони односи која вели дека оние што наследуваат имот наследуваат долгови во вредност од тој имот. Ова значи дека ако наследат стан вреден 50.000 и вреди 100.000, тогаш треба да го отплатат тој долг. Ако наследат стан од 50.000, а долгот е 100.000, тогаш тие го враќаат долгот само до вредноста на станот “.

Тој додава дека луѓето најчесто се согласуваат да им бидат гаранти на пријателите, колегите, роднините, но има и случаи во кои тие се согласуваат да бидат жиранти дури и за луѓе кои не ги познаваат.

„Оној што зема заем треба да биде свесен дека во одреден момент може да стане главен должник. Затоа треба внимателно да процени дали оној на кого му гарантира може да го отплати тој заем, за да открие колку кредит тој подигнува некој, за кој период “, вели тој.

Приказни

Дали за десетина години ќе има кој да прави бурек?

Published

on

На нашите простори пекарските производи, особено бурекот, имаат долга и богата традиција. Со месо, сирење, спанаќ или праз, комбиниран со јогурт или ајран, бурекот е омилен меѓу сите генерации. Но, прашањето кое се поставува е дали за десетина-петнаесет години ќе има кој да го прави.

Пекарскиот занает е тежок и бара посветеност, а интересот кај младите за оваа професија постојано опаѓа. Абдурахим Ештрефи од Скопје е дел од последните генерации македонски бурекџии. Веќе 45 години ги прави највкусните пити, буреци и ѓевреци. Тој го изучувал занаетот три години во стручно училиште, а потоа продолжил да работи во објектот каде што е активен уште од 1980 година. Денес, фамилијарниот бизнис го води со својот брат.

„Тежок е овој занает, но е профитабилен. Веќе 45 години станувам во три-четири наутро. Не е лесно“, вели Ештрефи.

Иако машините значително го олесниле процесот на производство, новите генерации сè поретко се заинтересирани за пекарството. „Ова е стар занает, но младите не сакаат да го учат. Имам синови, внуци, но никој од нив не е заинтересиран. Најдобрите бурекџии заминаа во странство. Сите мои колеги, пријатели – веќе не се тука. Денес има машини и фрижидери, но потребно е да се знае рецептот, да се учи и да се работи посветено“, објаснува тој.

Според податоците на Стопанската комора од 2023 година, просечната возраст на вработените во пекарската индустрија е 57 години. Иако постојат програми за обука, 82% од компаниите се соочуваат со потешкотии да обезбедат стручен кадар.

Дали иднината на бурекот е неизвесна? Ќе зависи од тоа дали ќе успееме да го зачуваме и пренесеме овој занает на новите генерации.

Continue Reading

Приказни

НОСТРАДАМУС ПРЕДВИДЕЛ ПОПЛАВИ ВО 2025 ГОДИНА Јасновидецот прогнозира нова ера на човештвото

Published

on

Откако ќе го постигнеме ова, луѓето ќе можат да комуницираат со повисоки облици на интелигенција. Ова е судбината на човештвото, пророкува Нострадамус во врска со големите откритија во квантната физика.

Нострадамус предвидел големи промени во 2025 година кои ќе доведат до „нов светски поредок“. Меѓу нив се спомнати и поплави кои ќе ги уништат крајбрежните градови и ќе остават милиони без покрив над главата, пишува Унилад.

Но, луѓето на социјалните мрежи коментираа дека пророштвото е само здрава логика бидјеќи минатата година ја одбележаа поплави.

Меѓу страшните пророштва за следната година Нострадамус наводно спомнал и тајни култови кои би ја користеле моќта на „мрачните ритуали“.

Унилад пишува и дека Нострадамус предвидел големи откритија во областа на квантната физика.

„Откако ќе го постигнеме ова, луѓето ќе можат да комуницираат со повисоки облици на интелигенција. Ова е судбината на човештвото“, пророкува Нострадамус.

Тој најави и дека во 2025 година ќе излезат на виделина долго чуваните тајни. Се чини дека теоретичарите на заговор се многу среќни поради ова.

Ова ќе го промени текот на историјата, тоа е почеток на нова ера, толкуваат различни поддржувачи на делата на Нострадамус, кои исто така тврдат дека во 2025 година повторно ќе почне да се цени некоја „древна мудрост“.

Се смета дека јасновидецот кој живеел во 16 век успешно ги предвидел доаѓањето на Адолф Хитлер на власт во Германија, атомските бомби во Хирошима и во Нагасаки и Големиот пожар во Лондон.

Continue Reading

Приказни

31 година од уривањето на авионот „Јак-42“ кај Охрид, погледнете ја реконструкцијата

Published

on

На денешен ден во 1993 година, авионот „Јак-42“ на авиокомпанијата „Авиоимпекс“, кој летал на релацијата Женева – Скопје, се урна во близина на Охрид. Леталото било пренасочено кон охридскиот аеродром поради лошите временски услови, но се срушило на само 4 километри од пистата, меѓу селата Горно Лакочереј и Оровник пишува 4news.mk.

Во оваа трагедија животите ги загубија 116 патници и членови на екипажот. Единствениот преживеан патник подоцна им подлегна на повредите. Како причини за несреќата беа посочени лошото време и наводно недоволната комуникација помеѓу посадата на авионот и аеродромските служби.

Истата година, само неколку месеци порано, на 5 март, на скопскиот аеродром се случи уште една голема авионска трагедија. Патнички авион од типот ФОКЕР 100 на компанијата „Палер Македонија“, кој превезуваше 97 патници, се урна при полетување. Во оваа несреќа загинаа 86 лица. Како причина за падот на Фокерот беше утврдено дека крилјата на воздухопловот не биле размрзнати, што доведе до дефект и пад.

Овие две трагедии го потресоа македонското воздухопловство и јавност. Поради сериозноста на ситуацијата, тогашниот министер за урбанизам, градежништво, комуникации и екологија, Антони Пешев, си поднесе оставка. Овие настани остануваат длабоко врежани во колективната меморија како најцрните денови во историјата на македонското воздухопловство.

Погледнете ја реконструкцијата која за прв пат е направена за овој лет.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк