Судејќи според најавите, Хрватите ги очекува уште една рекордна туристичка сезона придружена со недостиг на работна сила.
Тој недостаток би можел да се надомести со ангажирање работници од Македонија, пренесува Капитал.ба.
Со цел навреме да се обезбеди барем дел од неопходниот кадар, бизнис здруженијата на Дубровничко-неретванската жупанија покренаа иницијатива на македонскиот пазар.
„Има низа проблеми во нашата индустрија, но приоритет број еден и понатаму е недостатокот на работна сила. Ако немаме луѓе, се друго ќе ни биде проблем. Врз основа на искуства од претходните години, квотите што ги имаме има за странците, тоа што на работодавачите повеќе им одговараат работници од поблиско соседство поради јазикот и сличноста во менталитетот, сфативме дека македонскиот пазар ни е многу важен“, вели претседателот на Стопанската комора и еснафот на угостителско-туристички работници од Дубровничко-неретванската жупанија, Николина Фарчиќ.
Овие здруженија објавија анкета на своите веб-страници и апелираат до бизнисмените, угостителите и останатите туристички работници да одвојат малку време и да одговорат на прашањата кои на крајот треба да дадат одговор со какви проблеми се соочуваат и како заеднички да го решат проблемот.
За своите искуства со работниците од македонскиот пазар, познатиот дубровнички ресторан Ѓани Бановац вели дека минатата година бил принуден да увезува работна сила и има исклучително добро искуство од тој пазар.
“Дојдов до идеја дека можам да го споделам моето искуство и да им помогнам на нашите компании и угостители да најдат работници. Затоа ги повикуваме сите да одговорат, да видиме како можеме да се соочиме со проблемите со кои се среќаваме во нашата работа. Ова е еден вид лакмус за проценка на состојбите, а покрај соседните земји, овој пат се засновавме на Македонија затоа што мислам дека овие работници ни се поприфатливи.Сепак ни требаат луѓе кои го зборуваат нашиот јазик, а за некои занимања како келнери , тоа е клучно“, вели Бановац, додавајќи дека целта на истражувањето е да им помогне на сите ресторани да најдат квалитетна работна сила.
Овие проблеми досега претприемачите ги решаваа поединечно со одредени агенции кои се појавија на пазарот.
По добивањето на одговорите на прашалникот ќе можат да се определат за агенциите веќе за оваа сезона, а особено за претстојните.
„Иницијативата за барање работна сила започна минатата година кога прашав за работници преку нашата Завод за вработување и од 57 апликации не добив ниту една. Потоа се свртев кон комуникација со претставник во Македонија. Прво вербално, па потоа ќе разговаравме на околу сто луѓе. Избрав неколку од кои бев исклучително задоволен“, рече тој.
Што се однесува до досегашната практика на увоз на работна сила, таа функционира кога станува збор за Заводот за вработување, но од минатогодишното искуство се појавија проблеми при пријавувањето во Управата на полицијата.
„Токму затоа треба да се сменат законските прописи за да биде пооперативна и да се спречи голема гужва при издавањето на работните дозволи“, вели Николина Фарчиќ.
Интересот на работниците во Македонија да дојдат на југот на Хрватска е голем. Минатата сезона работеа околу 890 вработени од Македонија и беше воспоставена одлична соработка и добри односи меѓу работодавачите и работниците.
„Сместувањето секогаш ќе ни биде предизвик затоа што тоа е проблем и за локалното население, не само за оние кои доаѓаат. Рестораторите се снаоѓаат како знаат и умеат, некои дури и го жртвуваат сопственото сместување за да го решат тој проблем велат соговорниците на порталот Капитал.ба.