петок, јуни 12, 2026
No Result
View All Result
bulevar.mk
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Магазин
  • Спорт
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Магазин
  • Спорт
No Result
View All Result
bulevar.mk
No Result
View All Result
Home Магазин

Мит или вистина: Дали пивото навистина му помага на телото? Нова студија носи неочекуван одговор

by Уредник
02.05.2026
in Магазин

Новата студија објавена во научното списание Journal of Agricultural and Food Chemistry повторно ја отвори дебатата околу тоа дали пивото има некакви здравствени придобивки. Иако истражувањето покажува дека овој популарен пијалак содржи одредени корисни материи, медицинските експерти предупредуваат дека тие се далеку од доволни за да ги неутрализираат ризиците од алкохолот.

што покажува студијата?

Истражувачите утврдиле дека половина литар пиво може да обезбеди околу 15% од дневните потреби за витамин Б6 – важен нутриент кој игра клучна улога во функционирањето на организмот.

Витаминот Б6 е важен за:

зајакнување на имунолошкиот систем

нормална работа на мозокот (преку создавање серотонин и допамин)

создавање на хемоглобин

претворање на храната во енергија

На прв поглед, ова звучи како аргумент во прилог на умереното консумирање пиво. Но, тука приказната не завршува.

експертите: „ова е погрешна порака“

Нутриционистите предупредуваат дека ваквите заклучоци можат да бидат погрешно интерпретирани. Експертката Клое Кејси од Универзитетот во Борнмут објаснува дека повеќето луѓе веќе внесуваат доволно витамин Б6 преку секојдневната исхрана.

Намирници како компир, леблебија, месо, зеленчук и интегрални житарки обезбедуваат многу поголеми количини на овој витамин – без никакви штетни ефекти.

„Не постои никаква здравствена потреба витамините да се внесуваат преку алкохол“, потенцира Кејси.

ризиците што не смеат да се игнорираат

Според експертите и препораките на Светска здравствена организација, консумирањето алкохол носи сериозни здравствени ризици, дури и во умерени количини.

Најчестите последици се:

оштетување на црниот дроб и мозокот

нарушување на когнитивните функции

зголемен крвен притисок и ризик од срцеви заболувања

повисок ризик од одредени видови рак

дебелеење и таканаречен „пивски стомак“

СЗО јасно наведува дека не постои целосно безбедно ниво на консумирање алкохол кога станува збор за ризик од малигни заболувања.

митот за „здравото пиење“

Еден од најраспространетите митови е дека умереното пиење алкохол има заштитен ефект врз срцето. Но, експертите укажуваат дека ова често е резултат на таканаречениот „ефект на здравиот корисник“.

Тоа значи дека луѓето кои пијат умерено обично имаат и други здрави навики – подобра исхрана, физичка активност и подобар пристап до здравствена грижа. Токму овие фактори, а не алкохолот, се вистинската причина за подоброто здравје.

заклучок: повеќе маркетинг отколку медицина

Иако пивото содржи мали количини витамини и антиоксиданси, научната заедница е јасна – придобивките се минимални и не ги оправдуваат ризиците.

Сите корисни материи што ги содржи пивото можат многу полесно и побезбедно да се добијат преку балансирана исхрана, без негативните последици од алкохолот.

Пораката на експертите е едноставна: пивото може да биде дел од уживање, но не и дел од здравствена стратегија.

Related Posts

Ѕвездите откриваат: Кој денес добива финансиска шанса, а кој љубовно изненадување?

12.06.2026

Ohrid Wine Festival Vol. 5 ја објави програмата: од 25 до 27 јуни на Кеј Македонија

11.06.2026

Македонец дел од елитата: Петар Поповски избран за член на престижната Данска академија

11.06.2026

Дневен хороскоп за 11 јуни 2026 година: Ѕвездите носат финансиска стабилност, важни одлуки и нова енергија

11.06.2026

Музичка група ‘Бајрами’ од Орешек областа Гора настапи на гала-вечерата по повод 30 години од Работната група на словенските малцинства во Тирана (ВИДЕО)

10.06.2026

Панел дискусија во Diamond Mall: Македонското музичко издаваштво има потенцијал, но потребни му се поддршка, инфраструктура и видливост

10.06.2026

Препорачани Вести

Малку позната функција во Windows: Како со еден потег да го исчистите екранот

Малку позната функција во Windows: Како со еден потег да го исчистите екранот

2 месеци ago
Снимките од надзорните камери откриваат последните моменти пред трагедијата во Петрохан (ВИДЕО)

Снимките од надзорните камери откриваат последните моменти пред трагедијата во Петрохан (ВИДЕО)

4 месеци ago

Популарни Вести

  • УЈП започна со исплата на ДДВ повратот за првото тримесечје од 2026 година

    УЈП со инфомации за апликацијата МојДДВ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Тоневски: Во тек е асфалтирањето на улицата „3-ти Април“ во Пробиштип

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Благоданица за Никола Ѓурѓај од Агенцијата за поддршка на граѓанското општество на Албанија за неговата ангажираност

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Поврзување на пазарите, усогласување на стандардите: Зелените коридори како столб на засилена интеграција во единствениот пазар на ЕУ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Голема полициска акција – Пет лица лишени од слобода во Битола, Прилеп и Скопје

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Спорт
  • Импресум

Булевар.мк © 2025 Сите права се задржани.

No Result
View All Result
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Магазин
  • Спорт

Булевар.мк © 2025 Сите права се задржани.