недела, август 16, 2026
No Result
View All Result
bulevar.mk
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Магазин
  • Спорт
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Магазин
  • Спорт
No Result
View All Result
bulevar.mk
No Result
View All Result
Home Магазин

Откриено колку кафе дневно е безбедно за срцето: Важен е и начинот на подготовка

by Redakcija
24.07.2026
in Магазин

Новото големо научно истражување носи охрабрувачки вести за љубителите на кафето – умереното консумирање кај повеќето здрави возрасни лица не е поврзано со зголемен ризик од срцеви заболувања, а во одредени случаи може да има и позитивни ефекти врз здравјето.

Сепак, експертите предупредуваат дека не секое кафе е исто, а количината, начинот на подготовка и додатоците можат значително да влијаат врз неговото дејство.

До 400 милиграми кофеин дневно се смета за безбедно

Анализа спроведена од American Heart Association, објавена во научното списание Circulation, ги разгледала досегашните докази за влијанието на кофеинот врз срцето и крвните садови.

Заклучокот е дека внесот до околу 400 милиграми кофеин дневно – што одговара на приближно четири до пет шолји црно кафе – не е поврзан со зголемен кардиоваскуларен ризик кај повеќето здрави возрасни лица.

Истражувачите посочуваат дека умереното пиење кафе може да биде поврзано со помал ризик од некои заболувања, меѓу кои:

  • дијабетес тип 2;
  • срцеви заболувања;
  • мозочен удар;
  • срцева слабост.

Најдобар избор е кафе без шеќер и додатоци

Научниците нагласуваат дека позитивните ефекти најмногу се поврзуваат со црно кафе, без големи количини шеќер, слатки сирупи, шлаг или полномасно млеко.

Токму овие додатоци можат да ја зголемат калориската вредност на напитокот и да ги намалат потенцијалните здравствени придобивки.

Две до четири шолји дневно се оптимална количина

Според анализите, најмал ризик од срцеви заболувања и мозочен удар е забележан кај луѓето кои пијат од две до четири шолји кафе дневно.

Сепак, кај некои лица прекумерното консумирање, особено над четири шолји дневно, може да предизвика несакани реакции, како забрзано чукање на срцето или нарушувања на срцевиот ритам.

Не секое кафе е подеднакво здраво

Начинот на подготовка игра важна улога. Нефилтрираните видови кафе, како турското кафе, еспресото и кафето од француска преса, содржат поголеми количини кафестол – соединение кое може да го зголеми нивото на LDL холестеролот, познат како „лош холестерол“.

Од друга страна, филтрираното и инстант кафето содржат значително помалку кафестол и се сметаат за подобар избор за здравјето на срцето.

Енергетските пијалаци се друга приказна

Иако умереното количество кафе генерално се смета за безбедно, експертите предупредуваат дека истото не важи за енергетските пијалаци.

Тие често содржат многу високи концентрации на кофеин, што може да го зголеми ризикот од висок крвен притисок и нарушувања на срцевиот ритам.

Секој организам различно реагира

Експертите посочуваат дека не постои иста количина кофеин која одговара за сите луѓе. На реакцијата влијаат возраста, генетиката, здравствената состојба и брзината со која организмот го разградува кофеинот.

Кај некои луѓе и мала количина кафе може да предизвика палпитации, нервоза или проблеми со спиењето.

Главната порака на истражувањето е дека умереноста е клучна. За повеќето здрави возрасни лица, неколку шолји квалитетно кафе дневно, особено без шеќер и непотребни додатоци, можат да бидат дел од здрав начин на живот.

…

Related Posts

(ФОТО) Македонска фудбалска гордост во Австралија: Престон Лајонс освои куп и влезе меѓу најдобрите осум

(ФОТО) Македонска фудбалска гордост во Австралија: Престон Лајонс освои куп и влезе меѓу најдобрите осум

16.08.2026
Седум пораки што сите сме ги испратиле барем еднаш – а потоа сме сакале да пропаднеме во земја

Седум пораки што сите сме ги испратиле барем еднаш – а потоа сме сакале да пропаднеме во земја

16.08.2026
ДНЕВЕН ХОРОСКОП: Недела полна со изненадувања –  Овие знаци денес ги следат љубов, успех и силна енергија

ДНЕВЕН ХОРОСКОП: Недела полна со изненадувања –  Овие знаци денес ги следат љубов, успех и силна енергија

16.08.2026

Турците имаат едноставен трик за разладување на домот во лето: Не ви требаат ни клима ни вентилатор

15.08.2026

Сè повеќе луѓе ги заменуваат плочките на терасите со модерен под: Изгледа луксузно, а лесно се одржува

15.08.2026

Дали мора да се туширате веднаш по капење во море? Еве што советуваат експертите

15.08.2026

Препорачани Вести

Интервју на Нова Македонија со Никола Ѓурѓај, претседател на Македонското друштво „Илинден“ – Тирана, за 29. семинар на АГСМ

2 месеци ago

Ограбен верски објект во Тетовско – Полицијата презема мерки

5 месеци ago

Популарни Вести

  • ТАБОРОТ НА ГРУБИ УДРИ ПО „ПОЛИТБИРОТО“ НА ДУИ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • (ФОТО) Македонска фудбалска гордост во Австралија: Престон Лајонс освои куп и влезе меѓу најдобрите осум

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Дарио Ивановски меѓу европската елита: 46-то место на маратонот во Бирмингем

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Грчките власти разбија меѓународна шверцерска шема: Организатор од Македонија криел 324 килограми марихуана во бали хартија

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • ПРОДОЛЖУВА ПОСТАВУВАЊЕТО НА БАТЕРИСКИ СИСТЕМИ – КЛУЧЕН ЧЕКОР ВО ЕНЕРГЕТСКАТА ТРАНЗИЦИЈА

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Спорт
  • Импресум

Булевар.мк © 2025 Сите права се задржани.

No Result
View All Result
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Свет
  • Црна Хроника
  • Скопје
  • Технологија
  • Магазин
  • Спорт

Булевар.мк © 2025 Сите права се задржани.