За разлика од останатите скопски населби во западниот дел на градот, кои датираат по ослободувањето 1944/1945 година или по скопскиот земјотрес од 1963 година, Ѓорче Петров бил посебен град и седиште на истоимената општина.
Градот бил создаден во 1916 година, кога започнала изградбата на железничката пруга до Охрид. Тогаш, таму биле изградени живеалишта за работниците на пругата, а потоа, постепено израснала населбата. Притоа, населбата била наречена Железничка станица „Генерал Жостов“, според генералот на бугарската армија Константин Жостов, кој бил иницијатор за градење на пругата.
По Првата светска војна, населбата била преименувана во Генерал Хенри (Хенриево), според францускиот генерал. Во 1923 година била доградена пругата од Скопје со Хенриево, со што била завршена пругата Скопје-Охрид-Ташмаруништа. Со развојот на железничкиот сообраќај, набргу во населбата било формирано друштвото „Соко“, со 250 членови, кое имало секции за гимнастика, пинг-понг, музика, драма, а во летните месеци имало и пливачка секција. Во состав на друштвото постоел спортскиот клуб ХАСК, како и Друштвото на кнегињата Љубица, на чело со Радмила Миленковиќ. Ова друштво постоело до 1941година.
Во Хенриево имало седум кафеани, иако населбата имала помалку од 1.000 жители, но, во населбата немало електрична енергија и ниту една чешма. Хенриево добило струја дури во 1938 година, кога била изградена електричната централа „Св. Андреа“. Во 1941 година населбата повторно паднала под бугарска окупација, со што било вратено старото име, Генерал Жостов. Во тој период, во населбата биле изградени објекти за сместување на Германците од фирмата „Тот“ кои ја експлоатирале хромната руда од „Радуша“, со што започанала да се формира населбата Хром. Населбата била ослободена од бугарската окупација на 14 ноември 1944 година.
По ослободувањето, населбата го добила името Ѓорче Петров. Така, во информацијата испратена до Општинскиот народен одбор на селото Хенриево од 17 септември 1945 година се известувало за промената на името. Во овој период, низ населбата поминувала пинерска железничка линија, која во 1952 година била продолжена кон Матка и се поврзала со теснолинијката за Охрид. Во 1950 година започнала изградбата на пругата со нормален колосек до Охрид.
Од земјотресот наваму, железничката станица ја загубила важноста. До првата деценија од ослободувањето на Македонија, градот Ѓорче Петров не влегувал во состав на градот Скопје, за дури некаде по земјотресот, со изградбата на населбата Влае, градот Ѓорче Петров станал дел од новоникнатата општина Карпош. Истовремено, по земјотресот од 1963година, населбата се проширила значително, бидејќи биле поставени бројни бараки како помош за настраданите, и тоа: 140 бараки за Ѓорче Петров 1 и 700 бараки за Ѓорче Петров 2.
Ѓорче Петров е населба со околу 18 700 жители од кои 94,5% се Македонци, 2% Срби, 2% Роми, 1% Албанци (претежно во западниот дел односно Ѓорче Петров II или Дексион) и 0,5% останати (претежно Власи и Бошњаци). Карактеристично за населението на Ѓорче Петров е тоа што потекнува од Западна Македонија (Тетово и тетовските села, Поречието, Гостивар и гостиварските села, Прилеп и прилепските села).
Во време кога настанала населбата, поврзувањето со Скопје одело со познатиот воз кој денес се наоѓа во реонскиот парк кој населението го вика „Пампурче“. Возот инаку се обраќал од Охрид до Скопје, движејќи се со помалку од 10 километри на час, па патувањето траело дури 20 часа. Од меѓуградски сообраќај возот е исклучен во 1952, кога продолжил да се обраќа на релација Гратски Парк-Ѓорче Петров-Матка.
Голем дефект на „Крсте Мисирков“ – утре без вода клучни институции и делови од центарот на Скопје
Утре од 7 часот наутро значаен дел од централното градско подрачје ќе остане без вода поради дефект на водоводната линија на булевар „Крсте Мисирков“, соопшти ЈП „Водовод и канализација“ – Скопје.
Прекинот ќе ги опфати објектите на МАНУ, Основен суд 2, Младинскиот културен центар, Универзитетската библиотека „Св. Климент Охридски“, Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“, трговскиот центар „Мавровка“, делови од Старата скопска чаршија, Саат-кулата, улицата „Отокар Кершовани“, Адвокатската улица и дел од булевар „Крсте Мисирков“.
Од претпријатието информираат дека екипите ќе работат интензивно на терен и дека водоснабдувањето ќе биде вратено веднаш по отстранување на дефектот.
Ескалација околу „Safe City“ – граѓани со претставка до Уставниот суд и обвиненија кон МВР
Министерството за внатрешни работи (МВР) се најде во центарот на правна и политичка бура, откако група граѓани поднесе тешка артилерија од претставка до Уставниот суд и кривична пријава до Обвинителството! На мета е контроверзниот систем за санкционирање сообраќајни прекршоци – т.н. „Safe City“, а обвинувањата се дека е незаконски, технички небезбеден и сериозно неуставен.
Покрај обемната претставка за оценка на уставноста и законитоста, граѓаните поднесоа и кривична пријава до Основното јавно обвинителство и Обвинителството за гонење организиран криминал и корупција. Целта е јасна: Министерот за внатрешни работи, Панче Тошковски, и засега непознати службени лица да одговараат за наводна злоупотреба на службена положба, несовесно работење и неовластено собирање лични податоци.
Поднесените документи го тресат системот, со тврдењето дека новиот модел – доставување прекршочни налози преку СМС со линк до PDF документ – е директна повреда на основните човекови права, приватноста и клучниот принцип на еднаквост пред законот.
Во срцето на претставката до Уставниот суд е техничката неконзистентност и правната слабост на СМС-доставата.
„Законодавството не бара граѓанинот да поседува мобилен интернет или паметен уред!“ – се истакнува во документот.
Подносителите алармираат дека оваа пракса ефективно оневозможува дел од граѓаните (кои немаат паметен телефон, интернет или потребна апликација) да ја добијат казната, да ја видат содржината или, што е најважно, да поднесат жалба. Ова е директен удар врз правото на правична постапка и правна сигурност.
Дополнително, се изнесуваат аргументи за катастрофалната небезбедност на СМС-пораките како средство за службена достава. Се тврди дека СМС не може да обезбеди доказ за автентичност, идентитет на испраќач или точен момент на прием, што е спротивно на европските стандарди (регулативата eIDAS). Граѓаните предупредуваат на отворениот пат за „spoofing“, фишинг и сајбер напади, кои би можеле да ги изложат граѓаните на ризик од кражба на лични податоци.
Уште едно сериозно обвинување е поврзано со задолжителното собирање телефонски броеви при регистрација на возила и нивното поврзување со базите на податоци на МВР.
Граѓаните тврдат дека ова е во директна спротивност со Законот за заштита на лични податоци и европскиот GDPR, со што се создава база на податоци без соодветна законска основа.
Како врв на неправдата, се посочува и селективната примена на фиксните камери кои се поставени само во одредени градови, што создава нееднаква правна положба меѓу граѓаните во различни региони на земјата.
Граѓанската група бара Уставниот суд итно да поведе постапка, да ги укине сите акти и практики што овозможуваат СМС-достава и да наложи итно запирање на примената на „Safe City“ додека не се усогласи со Уставот и европските стандарди. Од Обвинителството се бара кривична постапка и обезбедување на сите релевантни документи од МВР.
МВР засега молчи. Сите очи се вперени кон институциите – дали Уставниот суд и Јавното обвинителство ќе го прифатат овој предизвик и ќе ја преиспитаат законитоста и уставноста на македонскиот „Safe City“ систем? Одлуката се очекува во наредните денови.
Секое застанување на булевар на „пет минути“ ќе се санкционира, вели Топаловски
Началникот на СВР Скопје, Сашо Топаловски, најави засилена контрола на паркирањето во главниот град. Во гостување во емисијата „Претрес“, тој појасни дека полициски возила опремени со камери, поврзани директно со системот „Безбеден град“, ќе патролираат по Скопје.
Секое застанување на булеварите каде што не е дозволено „паркирање на пет минути“ ќе биде санкционирано. „За несоодветно паркираните возила на паркиралиштата и булеварите… сите кои ќе помислат дека може да ја остават колата и да завршат некоја работа, создавајќи гужва на сообраќајницата, сега ќе бидат казнети. Колите ќе вртат по цел ден, на различни локации. Пораката до оние што планираат да бидат сообраќајни прекршители е дека тоа нема да биде исплатливо“, рече Топаловски.
СВР Скопје со оваа мерка најавува поголема дисциплина на булеварите и намалување на сообраќајниот метеж во градот.