Connect with us

Македонија

Во Кичево на полноќ се гасат светлата, градот во темница – Дехари: Имаме рестрикции на осветлувањето, немаме избор

Во Кичево на полноќ се гасат светлата. Градот е во целосна темница, кога на полноќ ќе дојде до прекин на јавното осветлување. Градоначалникот Фатмир Дехари, вели дека како резултат на светската криза со електрична енергија, донеле одлука за воведување рестрикции. Како што објаснува, јавното осветлување во Кичево почнува во 17:30 и трае до 23 во селата, а во градот до полноќ. Но, на снимките на ТВ21 јасно може да се види дека и по 17:30 има населби и села кои се без осветлување.

„Во споредба со претходната година, во декември јавното осветлување беше трипати поскапо и се очекува сметката за јануари-февруари која ќе стигне за 10-тина дена да биде дури до шестпати повисока. Согласно овој тренд значи дека до месец јуни општината ќе „потоне“ во долгови и нема да може да ги реализира приоритетите на месните заедници, главните барања кои ги предвидовме во Буџетот на општината. По ова известување, сите се договоривме да почнеме да делуваме рационално, односно да го ставиме во прекин јавното осветлување во одреден период“, истакна Фатмир Дехари.

Дехари се осврна и на фактот што граѓаните плаќаат по 185 денари за јавно осветлување. Вели дека овој данок не е зголемен и покрај поскапувањето на електричната енергија.

„Слушам гласини дека плаќаат данок кон општината. Да, тоа е факт, но доколку направиме споредба меѓу поскапувањето на електричната енергија, зголемувањето на сметките за јавно осветлување и данокот на граѓаните, тогаш ќе видиме дека ние не злоупотребуваме на ниту еден начин. Владата на РСМ не го зголеми данокот согласно поскапувањето на електричната енергија за да ги покрие трошоците, поради тоа ние правиме ваков вид прекин“, додава Фатмир Дехари.

Во општина Кичево во процес на реализација е проектот „Smart light” осветлување или паметно осветлување, кој се очекува да има економично влијание врз буџетот на граѓаните.

Македонија

„Сејф сити“ казните наскоро ќе се плаќаат со апликација: секоја добива свој уникатен код

Системот „Безбеден град“ (Safe City) влегува во фокусот на јавноста, а најновите информации од првиот човек на Секторот за внатрешни работи (СВР) Скопје, Сашо Топаловски, откриваат шокантни исклучоци и недоречености кои допрва ќе ги брануваат граѓаните.

Топаловски синоќа потврди дека камерите ги „фаќаат“ и регистарските таблички во боја на службените возила, но – внимание – судбината на овие возила сè уште виси! Не е познато дали тие ќе бидат ставени на листата на „недопирливи“ како што се веќе противпожарните возила и возилата на брзата помош при интервенција.

Најголемата контроверза доаѓа од „VIP“ категоријата! Возилата во кои се превезуваат носителите на највисоките државни функции нема да бидат казнувани, бидејќи се движат под посебен сообраќаен режим. Дали ова значи дека привилегијата ја поништува сообраќајната безбедност за избраните, додека обичните граѓани ќе бидат ставени под лупата на законот?

На прашањето кое најмногу ги мачи возачите – дали ќе има казни за само еден километар над дозволената брзина – началникот не понуди никаков прецизен одговор. Наместо тоа, ретерираше со констатацијата дека „се разгледува праксата во други држави и градови во Европа“. Ова ја остава јавноста во неизвесност додека „Безбеден град“ демне од зад аголот.

Топаловски го отвори и болното прашање за плаќањето на глобите, најавувајќи дека се размислува за специјализирана апликација.

„Размислуваме за една специјализирана апликација каде што ќе има број што ќе го добиете и кој ќе биде единствен за плаќање на таа казна. Техничарите размислуваат за една таква апликација“, изјави тој.

Сепак, сè додека не се воведе модерното решение, граѓаните ќе мора да се потпрат на старите, побавни процедури: чекање на прекршочен налог и одење во банка – нешто што, според Топаловски, голем дел од граѓаните го преферираат пред онлајн плаќањата.

Останува да видиме кога ќе се дефинираат линиите на толеранција за брзината и дали службените возила ќе добијат бел чаршав или ќе се соочат со правдата на камерите.

Continue Reading

Македонија

Денешната седница на Комисијата за „Пулс“ под знак прашалник поради можен недостаток на кворум

За денес во Парламентот е закажано одржување на седница на Постојаната анкетна комисија за заштита на слободите и правата на граѓаните. Седницата е иницирана по претставка поднесена од родителите на младите лица кои трагично ги загубија животите во пожарот што избувна во кочанската дискотека „Пулс“.

Семејствата на жртвите инсистираат на неодложно одржување на седницата, предупредувајќи дека нема простор за нови пролонгирања. Тие очекуваат целосно присуство од сите пратеници, како и претставници на релевантните институции, потенцирајќи дека денешниот термин е единствена можност за директно обраќање пред Собранието.

Во меѓувреме, опозицијата изразува загриженост дека седницата може да пропадне поради недостиг на кворум, доколку пратениците од владејачкото мнозинство одлучат да не се појават.

И покрај предлогот на претседателот на Собранието за одложување, поради тековната расправа за буџетот, партијата „Левица“, чиј претседател, Димитар Апасиев, раководи со комисијата, останува на првично закажаниот датум и време.

Паралелно со работата на ова тело, собранието веќе има формирано и посебна анкетна комисија. Нејзината задача е да ги разгледа сите поголеми трагедии кои се случиле во земјата во изминатите години, во чиј опфат спаѓаат и настаните поврзани со пожарот во дискотеката „Пулс“.

Continue Reading

Македонија

Следното лето Скопје добива нова сезонска авиолинија

Од наредната година, нискобуџетниот авиопревозник „АЏет“ (AJet), најавува враќање на сезонските летови од популарниот Бодрум до главните градови – Скопје и Сараево, ексклузивно дознава порталот „Екс ју авиејшн“.

Авиолинијата Бодрум-Скопје ќе започне на 2 јули, а летовите ќе се реализираат секој четврток.

Не заостанува ни Сараево. Патниците од босанскиот главен град ќе можат да уживаат во директниот лет од 28 јуни, со редовни полетувања секоја недела.

Иако овие линии беа омилени кај патниците и редовно оперираа под капата на AJet и нејзиниот претходник Anadolujet – линијата за Сараево од 2021 до 2024 година, а онаа за Скопје од 2022 до 2024 година – за жал, во текот на оваа година беа ставени во мирување. Сепак, следната сезона ги враќа во живот, на задоволство на сите кои планираат одмор во Турција или посета на Балканот.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг