Connect with us

Религија

ЗНАЧЕЊЕТО НА 7-ТЕ ХРИСТОВИ ИЗРЕКИ НА КРСТОТ

Published

on

БУКУРЕШТ, 26 април – Спутник, Доина Креиниќ. Велики петок е ден на пост, а верниците одат до последното негирање, кога се пее Господовата вечера. Исто така, во овој период, верниците го прочитаа акатистот на страста Господова.

Тоа е исто така период на размислување, во кој нашите мисли се претвораат, од светски грижи, кон Оној кој претрпе камшикување, потсмев од злите, страшно страдање и смрт на крстот за наше спасение.

Свети Никола Велимирович во својата книга „Одговори на прашањата на денешниот свет“ го објаснува значењето на седумте изреки што Господ ги кажа на крстот:

„Прво:„ Татко, прости им, зашто тие не знаат што прават “. Со овие зборови, Господ прво ја покажа Својата милост кон убијците, чија злоба не ја остави ниту во маките на Крстот; и второ, тој од врвот на карпата на Голгота прогласи докажана вистина, но никогаш не ставаше во главата – имено, дека злосторниците никогаш не знаат што прават. Убивајќи го праведниот, тие всушност се убиваат, додека со право го слават. Прекршувајќи го Божјиот закон, тие не гледаат како мелницата се спушта врз нив за да ги меле. Исмејувајќи се на Бога, тие не гледаат како своето лице го претвораат во муцка на животно. Пијани од зло, тие никогаш не знаат што прават.

7-те

Второ, „Ви ја кажувам вистината, денес ќе бидеш со Мене на небото“. Ова му било упатено на разбојникот кој се покајал на Крстот. Многу утешен збор за грешниците кои се каат дури и во последен момент. Божјата милост е неискажливо голема. Господ исто така ја исполнува својата мисија на Крстот. До последниот здив, Тој ги спасува оние кои покажуваат и најмала волја да бидат спасени.

Трето: „Womanена, еве го твојот син“. Така и рече Господ на Неговата света Мајка, која застана под Крстот на својот сакан Син распнат. И му рече на апостол Јован: „Еве, мајка ти! Овие зборови ја покажуваат грижата за синот, која секој им ја должи на своите родители. Ете, Оној што ја дал заповедта: „Почитувај ги татко си и мајка си“ ја исполнува својата сопствена заповед до последниот момент.

Четврто, “Боже мој, Боже мој, зошто ме остави?” Овие зборови ја покажуваат немоќта на човечката природа, јасновидоста – затоа што човекот е тој што страда. Тука, сепак, под човечкото страдање лежи мистерија. Тука, дури и овие зборови би можеле да ја уништат ересот што подоцна ќе ја разниша Црквата и ќе научи погрешно дека Божеството страдало на Крстот. Но, Вечниот Божји Син се воплоти како човек токму за да може како човек, со тело и душа, во одредениот момент да страда за човекот и да умре за човекот; зашто, ако Божеството страдаше во Христа, тоа значи дека Бог умре во Него – и ова е незамисливо. Одете колку што можете подлабоко во овие големи и застрашувачки зборови: „Боже мој, Боже мој, зошто ме остави?“

Петто: „irstеден сум“. Нејзината крв истече. Оттука и жедта. Сонцето што заоѓаше биеше пред нив, и еден по еден со другите измачуваше страшно. Секако дека беше жеден. Но, о Боже! – Дали сте навистина жедни за вода или, некако, сте жедни за loveубов? Дали сте жедни како маж или како Бог? Или двете? Тука, римскиот легионер ви го дава сунѓер натопен во оцет. Една капка сожалување чувствувавте од луѓето за три часа додека висевте на Крстот! Римскиот војник го намалува гревот на Пилат – гревот на римското кралство – кон Тебе, дури и со оцет. Затоа, ќе го уништите римското кралство, но на негово место ќе изградите ново кралство.

Шесто, „Оче, во твоите раце го пофалувам својот дух“. Синот го дава својот дух во рацете на Неговиот Татко. Да знаете дека тој потекнува од Отецот, а не од неговата сопствена моќ, како што го обвинуваа Евреите. Сепак, овие зборови беа изречени да ги слушнат и разберат будистите, Питагорејците, окултистите и сите оние филозофи кои раскажуваат за живеалиштето на душите на мртвите кај други луѓе, или кај животни, или во растенија, или во starsвезди и минерали. Отфрли ги сите овие фантазии и погледни каде оди духот на мртвите Десни: „Оче, во твоите раце го давам мојот дух“.

Седмо: „Тоа беше готово“. Ова не значи: „Lifeивотот е готов“. Не; но тоа значи: „Мисијата за откупување и спасување на човечкиот род е извршена“. Божественото дело на единствениот вистински Месија е извршено и запечатено со крв и смрт на земјата.

Маките беа завршени, но животот едвај е таму. Трагедијата заврши, но не и драмата. Следува последниот, голем чин: победа над смртта, воскресение, слава! “ (Свети Никола Велимирович, Одговори на прашања од денешниот свет, издавачка куќа „Софија“, 2008 година, том I, стр. 56-58)

Најпознатиот фрагмент од Проходул Домнулуи:

„Во гробот, Lifeивот,
Те ставија, Христе,
А ангелските домаќини беа преплашени
Вашиот голем поклон за лак.

Но, како умираш, Lifeивот,
И како седите во гробот?
И ќе го разбиеш царството на смртта
И ги воскреснувате мртвите од пеколот?

Ние ве величиме,
Исусе, Господи,
И погреб Ние ги почитуваме вашите страсти,
Дека не избавивте од корупција.

Во ред е, сепак,
Дозволете ни да паднеме на Тебе, Градителот,
Оној што ги испружи рацете на крстот,
Вие целосно ја смачкавте моќта на злобниот.

Во ред е, сепак,
Дозволете ни да ви дадеме слава, на сите Градител,
Зашто Ти нè извади од страстите, преку Твојата страст,
И од корупција сите избегавме.

Сонцето зајде
И земјата е исплакната, Зборови,
Те поставува, вечерното Сонце, Христос,
И со телото во гробот Те става.

Сите нации
Пофалби ngroparii
Јас те носам, Христе мој “.

Религија

Свети Никола Чудотворец, архиепископ Мирликиски

Published

on

 Овој славен светител, когошто и денес го слават по сиот свет, им беше единец син на своите богати и угледни родители, Теофан и Нона, жители на градот Патара во Ликија. Бидејќи им беше син единец даруван од Бога, тие Му го посветија на Бога, принесувајќи Му така дар. Знаењето за духовниот живот Николај го стекна преку својот чичко Николај, епископот Патарски, и се замонаши во манастирот „Новиот Сион“, основан од тој негов чичко. По смртта на родителите Николај им го раздаде наследениот имот на сиромасите и ништо не задржа за себе. Додека беше свештеник во Патара тој многу се прочу со делата на својата милостина, иако ги криеше грижливо, за да го исполни зборот Господов: „Да не знае твојата лева рака што прави твојата десна рака“ (Матеј 6, 3).

Кога се предаде на самотност и на безмолвие, мислејќи така да проживее до смртта, му дојде глас одозгора: „Појди на подвиг меѓу народот, ако сакаш да бидеш од Мене овенчан.“ Веднаш потоа според чудесната Божја Промисла беше избран за епископ на градот Мир во Ликија. Милостив, мудар, бестрашен, Николај му беше вистински добар пастир на своето стадо. За време на гонењето на христијаните под Диоклецијан и Максимијан го фрлија во затвор, а тој и во затворот ги поучуваше луѓето на законот Божји.

Присуствуваше на Првиот Вселенски Собор во Никеја и од голема ревност за вистината го удри еретикот Ариј. За ова дело го отстранија од Соборот и од архијерејската служба, сè додека на неколкумина од првите архиереи на Соборот не им се јавија Самиот Господ Христос и Пресвета Богородица и не го објавија своето благоволение кон Николај. Чувар на Божествената вистина, овој чудесен Божји светител беше и одважен заштитник на правдата меѓу луѓето. На двапати спаси по тројца луѓе од незаслужена смртна казна. Милостив, вистинољубив и праведен, одеше меѓу луѓето небаре Ангел Божји.

Уште за време на животот луѓето го сметаа за светител и го повикуваа на помош во маки и неволји и им се јавуваше во сон и на јаве на тие што го повикуваа, еднакво лесно дали се блиску или далеку, и им помагаше. Од неговото лице блескаше светлина како од лицето Мојсеево, па и со самата своја појава им носеше на луѓето утеха, мир и добра волја. На старост, кратко боледуваше и се упокои во Господа, многустрадален и многуплоден, за вечно да се весели во Небесното Царство продолжувајќи да чудотвори на земјата, помагајќи им на верните и прославувајќи Го својот Бог. Се упокои на 6 декември 343 година.

Continue Reading

Религија

Денеска е Воведение на Пресвета Богородица – да се помолиме на светата Дева

Published

on

Кога Пресвета Дева Марија наполни три години од раѓањето, нејзините свети родители Јоаким и Ана ја доведоа од Назарет во Јерусалим, за да ја предадат, според своето ветување, на служба на Бога. Од Назарет до Јерусалим има три дена пат, но одеа на богоугодно дело и патот не им беше тежок. Се собраа и мнозина роднини на Јоаким и Ана за да земат учество во таа свеченост, во којашто невидливо учествуваа и Ангелите Божји.

Напред одеа девиците со запалени свеќи во рацете, потоа Пресветата Дева, водена од едната страна од Јоаким, а од другата од Ана. Беше украсена со царска благолепна облека и со украси, како што ѝ прилега на царска ќерка, на невеста Божја. Зад нив одеа многубројни роднини и пријатели, сите со запалени свеќи.

Пред храмот имаше петнаесет скалила. Родителите ја кренаа Девата на првото скалило, а таа тогаш сама брзо се искачи на врвот, каде што ја дочека првосвештеникот Захарија, таткото на свети Јован Претеча. Кога првосвештеникот ја зеде за рака, ја воведе не само во храмот туку и во Светињата на Светињите, каде што никој никогаш не влегуваше, освен архијерејот. Свети Теофилакт Охридски вели дека Захарија бил „вон себе и обземен од Бога“ кога ја воведувал Дева во најсветото место во храмот, зад втората завеса, поинаку не би можела да се објасни оваа постапка. Во онаа прилика родителите на Дева Марија според Законот, Му принесоа жртви на Бога примија благослов од свештеникот и се вратија дома, а Пресветата Дева остана при храмот. Таа пребиваше во храмот цели девет години.

Родителите ја посетуваа често додека беа живи, особено блажената Ана. А кога нејзините родители беа повикани да се претстават кај Бога, Пресветата Дева остана сираче и не сакаше до нејзина смртта да се оддалечува од храмот ниту да стапи во брак. Бидејќи тоа беше спротивно на Законот и на обичајот во Израилот, кога наврши дванаесет години му ја дадоа на Јосиф, нејзиниот роднина од Назарет, за во вид на свршеница да живее со него во девственост и привидно да го задоволи Законот.

Зашто во тоа време не се знаеше во Израилот девојките да се заветуваат на девственост до крајот на животот. Пресвета Дева Марија беше прва таква доживотно заветувана девојка и неа потоа ја следеа незнајно мнозинство девственици и девственички.

Continue Reading

Религија

Денеска се празнува Свети Јован Златоуст – Прославен заради мудроста, подвигот, и словото

Published

on

Патријарх Цариградски. Роден е во Антиохија, во 354 година, од татко Секунд, војвода, и мајка Антуса. Изучувајќи ја грчката философија, Јован се згнаси од грчкото незнабоштво и ја усвои христијанската вера како единствена и целосна вистина. Крштение прими од Мелетиј, патријархот Антиохиски, а потоа примија Крштение и неговите родители. По смртта на родителите се замонаши и почна строго да се подвизува. Тогаш ја напиша книгата „За свештенството“ и тогаш му се јавија светите апостоли Петар и Јован и му прорекоа голема служба, голема благодат, но и големо страдање.

Кога требаше да биде посветен за свештеник, се јави ангел Божји: истовремено и на патријархот Флавијан (после Мелетиј) и на самиот Јован. А кога патријархот го ракополагаше, сите видоа светол бел гулаб над Јовановата глава. Прославен заради мудроста, подвигот, и словото со голема власт, беше избран по желба на царот Аркадиј за патријарх Цариградски. Шест години управуваше со Црквата како патријарх со неспоредлива мудрост и ревност. Испрати незнабожечки мисионери кај Келтите и кај Скитите, ја сотре симонијата во Црквата симнувајќи мнозина епископи-симонисти; ја рашири милосрдната дејност на Црквата; напиша посебен чин на светата Литургија; ги посрами еретиците; ја изобличи царицата Евдоксија; Светото Писмо го протолкува со својот златен ум и јазик, на Црквата ѝ остави многу скапоцени книги со неговите беседи

. Народот го прослави, завидливците го замразија, царицата двапати го испрати во прогонство. Во прогонство помина три години и се упокои на Крстовден, 14 септември, 407 година, во местото Коман во Ерменија. Пред смртта, повторно му се јавија апостолите Јован и Петар, а и светиот маченик Василиск (се слави на 22 мај), во чијашто црква ја прими светата Причест. „Слава Му на Бога за сè!“, беа неговите последни зборови и со тие зборови душата на златоустиот патријарх замина во Рајот. Од моштите на свети Јован Златоуст главата почива во манастирот Ватопед на Света Гора, а телото во Цариград.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2021 Булевар.мк