Македонија
ФОТО: Најмоќниот борбен авион во светот слета во Скопје
Во Македонија, денеска за прв пат можеше да се видат авионите од типот „Ф-35“, кои претставуваат најнапредната технологија што може да постои.
Според министерката за одбрана Славјанка Петровска тоа е уште еден доказ за нераскинливата врска која постои меѓу сите земји на НАТО Алијансата.

„Слетувањето на авионите ‘Ф-35’ на македонска територија е непобитен доказ дека Република Северна Македонија е дел од нешто што е поголемо од сите нас, и зад нашата безбедност стојат сите сојузници“, рече Петровска.
Македоонскиот воздушен простор повеќе од една година е дел за патролирање на авионите од НАТО. „Овој елемент за интеграција на нашиот воздушен простор е најважниот“, додаде Петровска.
Нашите аеродроми се способни да примат слетување на авиони од типот на „Ф-35“.
Овие напредни воени авиони од типот „Ф-35“ се дел од 134. ескадрила на Националната ескадрила на Вермонт.
„Многу сме среќни што сме тука со нашите ‘Ф-35’ во овој момент кога прославувате 30-годишнината од формирањето на Армијата на Македонија и Воздухопловниот винг. Следниот јули ќе прославиме 30 години партнерство меѓу себе, меѓу Северна Македонија и Вермонт, во рамките на програмата за државно партнерство“, рече полковникот Џон Мекреј.

Според Мекреј, сами како одделни нации и земји ниту една од нас ги нема ресурсите за да се справи со сите безбедносни предизвици што би можеле да се појават. Но, како што рече, нашите доверливи партнерства ни ја даваат колективната сила и мудрост што ни се потребни за да ги идентификуваме најопасните закани по нашата безбедност, а потоа и да ги здружиме нашите сили и да ги надминеме сите закани заедно.
„Северна Македонија обезбедува обука и ресурси за воздухопловните сили на НАТО преку воениот аеродром Петровец и полигонот за обука Криволак, кои ни се потребни за да ја одржиме нашата подготвеност“, додаде Мекреј.
Тој напомена дека воздухопловните сили на НАТО имаат шанси да тренираат заедно со нашиот воздухопловен винг и Армијата, за да ја гарантираат нашата сегашна и идна безбедност, на Балканскиот регион и на Европа како целина.
Министерката Петровска, во име на одличната соработка, на полковникот му го подари македонското знаме.
Најнапредниот борбен авион во светот

„Ф-35“ ја зајакнува националната безбедност, ги подобрува глобалните партнерства и го поттикнува економскиот раст. Тоа е најсмртоносниот, најопстојниот и најповрзан борбен авион во светот, кој им дава предност на пилотите против секој противник и им овозможува да ја извршат својата мисија и безбедно да се вратат дома.
Семејството „Ф-35“ вклучува три варијанти – сите авиони со едно седиште. Конвенционална варијанта за полетување и слетување „Ф-35A“, варијанта за кратко полетување/вертикално слетување „Ф-35Б“ и варијанта на носач на авион „Ф-35Ц“.
Сите три варијанти имаат слични карактеристики на изведба и точно иста напредна авионика. Варијацијата помеѓу моделите им овозможува на воените сили да постигнат способност за мисии специфична за услугата, додека сè уште ги користат предностите на економиите на обем што произлегуваат од деловите и процесите кои се заеднички за сите три варијанти.
Авионот е дизајниран и изграден под раководство на Lockheed Martin заедно со Northrop Grumman и BAE Systems како главни партнери во проектот. Прототипот го имаше својот прв лет во 2000 година, додека серискиот модел првпат полета на 15 декември 2006 година.
Воздухопловните сили на САД планираат да вклучат 1.763 авиони во својата флота за постепено да ја заменат флотата „Ф-16“. Програмата JSF беше создадена за постепено да ги замени постоечките авиони за различни намени, а истовремено да ги намали трошоците за развој, производство и работа. Ова беше постигнато со изработка на три верзии на авионот кои имаат 80% заеднички делови.
You may like
-
Нема преживеани во авионската несреќа во Хрватска
-
Денеска првиот лет меѓу Скопје и Франкфурт: „Луфтханза“ влегува на македонскиот пазар
-
„Македонско девојче“ на саксофон за лудило во АВИОН (ВИДЕО)
-
Се урна авион со 72 патици (ВИДЕО)
-
Американците направија НУКЛЕАРЕН ЅВЕР од 550 МИЛИОНИ ДОЛАРИ (ВИДЕО)
-
Штедење – Премиерот се пофали дека за Брисел ќе летал со евтин комерцијален лет
Македонија
Интервју на МИА со кардиохирургот Колев: Откажете се од пушењето итно и наеднаш, не постепено, а 30-45 минути пешачење за 50 отсто ви ја намалува опасноста да завршите на кардиохиругија
Во интервјуто со д-р Александар Колев, кардиохирург од Универзитетската клиника во Скопје, разговаравме и за проблемот што ги заплашува многу родители чии деца имаат отвор меѓу двете преткомори на срцето, а и за тоа дека 70-80 отсто од луѓето кои завршуваат со миокарден инфаркт немале некои посериозни здравствени проблеми кои ги пријавиле или ги чувствувале наназад се до тој период. Д-р Колев истакнува и дека многу анализи покажале дека 30 до 45 минути пешачење има и до 50 отсто влијание за намалување на опасноста од кардиоваскуларни болести во период од 10 години. Тој набројува и кои митови се најзастапени кај нашето население во поглед на кардиоваскуларното здравје, како што е тој дека со горен притисок од 160 единици може нормално да се живее
До 70-80 отсто од луѓето кои завршуваат со миокарден инфаркт немале некои посериозни здравствени проблеми кои ги пријавиле или ги чувствувале наназад се до тој период. Многу анализи покажале дека 30 до 45 минути пешачење има и до 50 отсто влијание за намалување на опасноста од кардиоваскуларни болести во период од 10 години. Популацијата над 40 години да прави редовни прегледи, како што се електрокардиограм, ехо на срце, лабораторија за следење на маснотии и шеќер во крв, вели во интервју за МИА, д-р Александар Колев, специјалист по кардиохирургија од Универзитетската клиника за државна кардиохирургија.
Тој посочува дека пушењето цигари е исклучително штетно за кардиоваскуларниот систем и препорачува не постепено, туку веднаш да се прекине, да се прават редовни прегледи, да се зема терапија, да се има физичка активност, поголемо движење, поголема социјализација и подолг престој во природа.
Нагласува дека за некој брз период ќе се формира нов центар за третман на срцеви болести односно ќе се спојат Државната кардиохирургија и Универзитетската клиника за кардиологија и дека со иницијатива на Владата формирани се работни групи кои треба да овозможат поврзување во еден правен субјект. На тој начин, посочува, ќе се избегнат бирократски пречки и ќе се обединат дијагностиката, конзервативниот третман и пред оперативната подготовка на пациентите, оперативното односно хируршкото лекување, како и постоперативното лекување и натамошното следење на срцевите болни.
Тој истакнува дека на Клиниката се извршени десеттина минимално инвазивни операции каде нема класично сечење на градната коска и еден голем мутилантен рез, туку со рез кој е под пазувата од само четири сантиметри направиле неколку замени на аортна валвула, неколку операции на митрална валвула и тоа е насоката во која и натаму планираат да се развиваат.
-Извршени се меѓу 250 и 320 кардиохируршки операции. Покрај кардиохируршки операции на нашата Клиника се изведуваат и васкуларни хируршки операции, наведува д-р Колев.
Во врска со трансплантациите на срце тој вели дека е потребно малку поголема активност во делот на подигнување на свесноста и на јавноста и на медицинскиот персонал за донорството и за навременото препознавање на мозочна смрт, дијагностицирање и преземање на сите постапки понатаму за овозможување на срцеви донори.

– Охрабрувачки е на некој начин кога ќе се посетат едни поразвиени држави, поразвиени здравствени системи, односно во конкретниот случај болницата во Бордо, Франција, кога ќе видите дека нема многу разлика од тоа што ние го работиме во Македонија, во делот на оние стандардни кардиохируршки интервенции, потенцира д-р Колев.
Во рамки на престојот во Универзитетската болница во Бордо тој првпат имал искуство да види како изгледа роботизирана кардиохируршка операција, поконкретно пластика на една болна митрална валвула на срцето.
-За мене кардиохирургијата како дел од хирургијата е и наука, и вештина, помалку е уметност, но пред се е начин на живот. Кога избирате кариера како хирург не избирате само професија, туку избирате нешто што е животен повик. За да знаете да направите една операција на срце, еден бај пас или замена на валвула вообичаено потребно е тоа срце да го запрете да работи, пациентот да го поврзете на една машина која е вештачко срце и вештачки бели дробови кои го одржуваат во живот, на некој начин сето тоа е многу фасцинантно и да го имате во вашите раце срцето на пациентот е буквално како да го имате неговиот живот, посочува д-р Колев.
Во врска со тоа која иновација или техника во кардиохирургијата најмногу ќе го трансформира третманот на пациентите во следната деценија, посочува дека минимално инвазивните процедури кои се и сегашност во светот, но особено нивното комбинирање со роботизирани апарати и дополнително веројатно ќе има многу голем напредок и развој со развојот на вештачката интелигенција, која во поголема мерка се користи во дијагностицирањето на многу болести. Тој истакнува дека веќе се направени неколку операции кои комбинираат хируршка активност со роботизирана активност и со вештачка интелигенција.
-Минимално инвазивните процедури, комбинирањето на ендоваскуларните процедури кои се без отворена хирургија, со отворени операции, односно хибриден пристап кон третирањето на пациентите ќе биде исто нешто што ќе овозможи голем бенефит за кардиохируршките пациенти. Понатаму сигурно дека ќе има можност со развој на биотехнологии и со развој на 3Д принтање на биолошки материјали на органи, на ткива, што ќе помогне исто за третманот на пациентите со срцева слабост, нешто што звучи радикално меѓутоа се случи и веројатно многу ќе се работи на тоа и во иднина, а тоа е таканаречената ксенотрансплантација. Една проста споредба за нејзиниот ефект. Првиот трансплантиран пациент со срце од човек донор живееше 18 дена, првиот трансплантиран пациент со срце од свиња живееше два месеца. Со етичките дилеми кои постојат и веројатно ќе бидат тема, кардиохирургијата во третманот на пациентите со срцева слабост ќе се движи кон развојот на нови технологии, но и кон ксенотрансплантацијата, додава д-р Колев во интервјуто за МИА.
Македонија
Полицијата предупредува: Строги санкции за возачите кои поминуваат на жолто
Во интервју за „Република“, началникот на СВР Скопје, Сашо Топаловски, потсети дека жолтото светло не значи дозвола за забрзување и поминување, туку сигнал за подготовка за запирање. Тој истакна дека речиси сите скопски раскрсници имаат трепкачко зелено светло кое трипати најавува дека следува жолто.
Топаловски појаснува дека законот е јасен: кога ќе се појави жолтото светло, возачот треба да започне со сопирање. Исклучок е единствено ситуацијата кога возилото веќе е во минување на раскрсницата во моментот кога зеленото преминува во жолто — тогаш камерите нема да регистрираат прекршок.
„Камерите имаат прецизно дефинирана зона. За да се констатира прекршок, регистрацијата на возилото мора да се забележи во раскрсницата додека свети црвено. Тоа е непобитен доказ,“ објасни Топаловски.
Тој предупреди дека поминувањето на жолто создава опасни ситуации, особено ако истото го направи и возач од спротивната насока. Поради тоа, како што нагласи, правилото останува: на жолто се кочи и се подготвува за следното зелено.
Македонија
Необично топол декември: високи температури и густа магла во котлините
Територијата на државата и во текот на наредната седмица ќе остане под влијание на силен антициклон и релативно топла воздушна маса од јужните предели, што ќе услови значително повисоки температури од вообичаените за овој период од годината. Според проценките на Метеоаларм, дневните температури ќе бидат за околу, а на места и над 10 степени повисоки од просекот, со максимум кој локално ќе достигне речиси 20 степени.
Иако деновите ќе бидат невообичаено топли, утринските часови ќе останат постудени, со минимални температури околу или неколку степени под нулата.
Стабилната атмосфера, слаб ветер и висок воздушен притисок ќе создадат услови за појава на магла и ниска облачност во котлините. На поединечни места маглата ќе биде густа и ќе се задржува во текот на целиот ден, што локално ќе резултира со пониски дневни температури. Скопската котлина исто така ќе биде подложна на чести магливи периоди, особено наутро и навечер.
Според актуелните метеоролошки модели, барем до 20 декември нема изгледи за зимски услови ниту за појава на снег, па така зимското време засега се одложува.
Во изминатите 24 часа земјата беше зафатена од влажен бран од југ кој донесе дожд низ сите региони, најмногу во западните и јужните подрачја. На планините над 1700–1800 метри дождот преминуваше во снег. Најголеми количини дожд се измерени во Маврово, каде до утринава во 7 часот се регистрирани 30 литри на метар квадратен.
Трендинг
-
Република5 days agoТЕТОВО ВО НОВO-ОБJАВЕНИ ДОКУМЕНТИ НА ЦИА
-
Црна Хроника4 days agoПолициска акција: Уаспени Украинки во Горно Седларце – МВР со детали
-
Република6 days agoУтре големи прекини на струја во Тетово и тетовско
-
Црна Хроника7 days agoСкандал во клиничкиот центар Тетово: Полицијата го истражува случајот
-
Скопје3 days agoСекое застанување на булевар на „пет минути“ ќе се санкционира, вели Топаловски
-
Магазин4 days agoРазрешена вековната дилема: Научниците конечно потврдија каде е погребан Филип Втори Македонски
-
Република4 days agoЕве од кога ќе почнат да работаат камерите од „Безбеден град“ во Тетово и Куманово
-
Црна Хроника2 days agoПолицијата го лоцираше украденото „Ауди“ за неколку часа – младиот тетовец уапсен!















