Connect with us

Бизнис

Крај за Евтините Летови? Нискобуџетните Авиокомпании Спремаат Промени кои Ќе ја Протресат Индустријата!

Published

on

Нискобуџетните авиокомпании предизвикаа револуција во патувањата пред повеќе од половина век, овозможувајќи пристап до поевтини рути и нови дестинации. Денес, овие авиопревозници продолжуваат да се развиваат, но применуваат различни стратегии на европските и американските пазари. Иако основните цени остануваат ниски, компаниите сега активно бараат дополнителни извори на приходи и го приспособуваат нивниот бизнис модел.

Разлики во моделите на нискобуџетните компании во Европа и САД

Во Европа, нискобуџетните авиокомпании како EasyJet и Ryanair се фокусираат на дополнителни услуги кои можат значително да ја зголемат почетната цена на билетот. На пример, услуги како приоритетно качување или дополнителен простор за нозете може да ја зголемат цената за над 50%. Во вториот квартал од 2023 година, Ryanair оствари дополнителен приход од околу 24 евра по патник од ваквите услуги, што е значителен пораст во споредба со претходните години.

Во САД, нискобуџетните компании не се соочуваат со толку големи разлики во трошоците во однос на традиционалните авиопревозници, бидејќи многу од нив користат исти аеродроми. Во Европа, пак, нискобуџетните авиокомпании често користат помали аеродроми со пониски трошоци, што им овозможува да понудат поповолни цени на билетите.

Проширен пазар и напредни технологии

Со технолошкиот напредок, нискобуџетните авиокомпании сега можат да нудат летови до подалечни дестинации по намалени трошоци. Поевтините и поефикасни авиони, како што е очекуваниот модел на Airbus A321XLR кој треба да влезе во употреба во 2025 година, ќе им овозможат на компаниите како Wizz Air да воспостават рути до дестинации како Лондон и Џеда со билети од околу 160 евра.

Нова понуда на нискобуџетните авиокомпании

Нискобуџетните авиопревозници, заедно со проширувањето на нивните дестинации, започнуваат да нудат услуги кои порано беа карактеристични за традиционалните авиокомпании. На пример, EasyJet во 2022 година го претстави „EasyJet Holidays“, кој комбинира евтини летови со сместување и екскурзии, и се предвидува дека оваа услуга ќе генерира профит од 180 милиони фунти до 2024 година. Ryanair, исто така, нуди слични услуги преку соработка со тур-оператори.

Американските авиокомпании ја следат европската практика

Во САД, големите авиокомпании како United и Delta почнуваат да применуваат тактики на нискобуџетните превозници, нудејќи дополнителни услуги кои ја зголемуваат цената на билетот. На пример, патниците имаат можност да платат за подобри седишта, багаж, оброци и Wi-Fi. Во првата половина на 2023 година, American Airlines оствари 10% од своите приходи од ваквите услуги, што покажува дека моделот на нискобуџетните авиокомпании сè повеќе се интегрира во американскиот пазар.

Зголемени очекувања од патниците

Патниците сè повеќе бараат удобност и подобро искуство за време на патувањето, дури и на нискобуџетни летови. За време на пандемијата, многумина се навикнаа на повисоки стандарди, што доведе до тоа компаниите како Spirit и Frontier да нудат опции како празни седишта за зголемена удобност, Wi-Fi и оброци за време на летот.

Предизвици и иднината на нискобуџетните авиокомпании

И покрај растот, овие компании се соочуваат со предизвици, како што се инфлацијата, зголемените трошоци и инфраструктурните проблеми. Се очекува дека 2024 година ќе биде година на послаб раст за овие компании, бидејќи ќе треба да балансираат помеѓу ниските цени и новите извори на приходи.

Континуирана еволуција на нискобуџетните авиокомпании

Нискобуџетните авиокомпании и понатаму остануваат важен играч на глобалниот пазар на воздухопловство. Нивната способност да се прилагодуваат на новите услови и да го следат пазарниот тренд, како и постојаната иновација во услугите, ги прави значајни во трансформацијата на авиосообраќајот.

Бизнис

Нов мобилен оператор влегува на македонскиот пазар, доаѓа од Будимпешта

Published

on

Групацијата 4iG, преку својата подружница ОНЕ Македонија Телекомуникации, официјално достави писмо за намери до Агенцијата за електронски комуникации (АЕК), каде го изразува својот интерес за обезбедување на достапни радиофреквенции како дел од планот за влез на телекомуникацискиот пазар како нов оператор во Северна Македонија.

„Среќни сме што и официјално го започнавме влезот на телекомуникацискиот пазар во Северна Македонија“, рече Пал Заранди, директор за мобилни и 5G стратегии во Групацијата 4iG. „Го препознавме потенцијалот на пазарот и уверени сме дека нашето искуство во соседните земји, како што се Албанија и Црна Гора, нè позиционира во насока да даваме најсовремени услуги за клиентите и бизнисите овде. Секогаш кога ќе одлучиме да влеземе на нов пазар, од клучно значење е да имаме и поддршка од регулаторната средина и подобро да ги разбереме локалните услови“, додаде Заранди. „Ангажиравме домашни и меѓународни експерти за да направат сеопфатна анализа на пазарот во Северна Македонија и сигурни сме дека нашиот пристап ќе донесе додадена вредност во секторот.”

4iG, една од најистакнатите унгарски ИКТ и телекомуникациски компании, вработува над 8 000 висококвалификувани професионалци и опслужува над 10 милиони конекции во регионите каде што е присутна. Групацијата е позната по својот иновативен пристап и сигурни решенија. Како компанија е посветена на воведување напредни технологии како што се 5G, IoT и инфраструктура управувана од вештачка интелигенција, што ќе го отвори патот Северна Македонија да стане земја со подобра мрежа и поголема компетитивност.

Continue Reading

Бизнис

Не се очекуваат отпуштања кај македонските фирми за автомобилски делови, но можно е некои да го намалат обемот на работа

Published

on

Според Мизо, автомобилската индустрија ќе ја преброди кризата иако намалување на профитите е реално да се очекува.

Претседателот на Советот на странски инвеститори, Виктор Мизо не смета дека ќе има отпуштања во македонските фирми кои се занимаваат со производство на автомобилски делови, но можно е, како што оцени денеска, да се намали обемот на работа кај некои од нив поради ситуацијата во Германија и генерално во Европа.

Според Мизо, автомобилската индустрија ќе ја преброди кризата иако намалување на профитите е реално да се очекува.

– На денешниот состанок во Владата не беа сите компании од автомобилската индустрија. Намалување на профитите е реално да се очекува. Тоа што се случува во Германија влијае врз компаниите не само кај нас, туку и на глобално ниво. Следната година Европа ќе мора да ја врати конкурентноста на производителите на автомобили поради притисокот од Кина од аспект на трошоците, повисоката технологија и пониските цени на возилата, но и развојот на возила во Европа ќе треба да биде направен на побрз и подинамичен начин. Ќе има и рационализација на трошоците секаде низ Европа. Тоа е факт, но авотмобилската индустрија е во криза секоја година или година и пол, сме биле во криза и порано, ќе ја пребродиме и оваа, подвлече Мизо.

Во однос на нашите фирми, напомена дека ќе продолжат да работат колку што е потребата на клиентите.

– Тоа зависи од пазарот во Европа, но и од моделот за кој се изработуваат компоненти на различните локации во Македонија, не можам да дадам еден одговор за сите. Може да има на некои места намалување на обемот на работа, не би рекол дека ќе има отпуштања. Понекогаш има природна флуктуација на вработени, можеби веднаш нема да се пополнуваат тие работни места до моментот додека бизнисот се врати на очекуваните нивоа, објасни Мизо.

Continue Reading

Бизнис

Божиновска: Македонија поблизу до енергетска ефикасност преку Фондот на Светската банка

Published

on

Претставниците на Светската банка ја информираа министерката и за тековната имплементација на проектите за енергетска ефикасност што се работат на ниво на државата и на ниво на општините. Се разговараше и за можностите за идни проекти, а со цел зајакнување на соработката и постигнување на посакуваните резултати.

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска денес оствари работна средба со претставници на Светската банка.

Во фокусот на разговорите беа енергетската ефикасност и заложбите на Македонија да постигне енергетска независност и трансформација кон обновливи извори на енергија, како и можностите и придобивките што ги нуди Фондот за енергетска ефикасност и соработката со Светска банка на ова поле.

На средбата, експертите за енергетика од Светската банка, Адитја Лукас, (Aditya Lukas – task team leader, Senior Energy Specialist), Редон Беголи (Rhedon Begolli dpt. Country Manager, energy specialist) и Иван Крофак (Ivan Krofak Energy consultant), ја презентираа финансиската рамка на фондот за енергетска ефикасност, потенцирајќи ги придобивките и значењето на овој фонд за постигнување на целите на Македонија.

Претставниците на Светската банка ја информираа министерката и за тековната имплементација на проектите за енергетска ефикасност што се работат на ниво на државата и на ниво на општините. Се разговараше и за можностите за идни проекти, а со цел зајакнување на соработката и постигнување на посакуваните резултати.

На средбата беше потврдена заложбата на Светската банка во континуитет да пружи помош и финансиска, техничка и организациска поддршка од областа на енергетиката, а со цел обезбедување брза зелената транзиција на македонскиот енергетски сектор.

Учесниците на состанокот уште еднаш ја потврдија досегашната одличната соработка и заложбите за нејзино понатамошно продлабочување.

Светска банка, соработувајќи со македонските институции, врши Систематската дијагностика за земјата (Systematic Country Diagnostic) со цел да ги идентификува најкритичните препреки и можности за да се промовира заеднички просперитет на одржлив начин.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк