Нискобуџетните авиокомпании предизвикаа револуција во патувањата пред повеќе од половина век, овозможувајќи пристап до поевтини рути и нови дестинации. Денес, овие авиопревозници продолжуваат да се развиваат, но применуваат различни стратегии на европските и американските пазари. Иако основните цени остануваат ниски, компаниите сега активно бараат дополнителни извори на приходи и го приспособуваат нивниот бизнис модел.
Разлики во моделите на нискобуџетните компании во Европа и САД
Во Европа, нискобуџетните авиокомпании како EasyJet и Ryanair се фокусираат на дополнителни услуги кои можат значително да ја зголемат почетната цена на билетот. На пример, услуги како приоритетно качување или дополнителен простор за нозете може да ја зголемат цената за над 50%. Во вториот квартал од 2023 година, Ryanair оствари дополнителен приход од околу 24 евра по патник од ваквите услуги, што е значителен пораст во споредба со претходните години.
Во САД, нискобуџетните компании не се соочуваат со толку големи разлики во трошоците во однос на традиционалните авиопревозници, бидејќи многу од нив користат исти аеродроми. Во Европа, пак, нискобуџетните авиокомпании често користат помали аеродроми со пониски трошоци, што им овозможува да понудат поповолни цени на билетите.
Проширен пазар и напредни технологии
Со технолошкиот напредок, нискобуџетните авиокомпании сега можат да нудат летови до подалечни дестинации по намалени трошоци. Поевтините и поефикасни авиони, како што е очекуваниот модел на Airbus A321XLR кој треба да влезе во употреба во 2025 година, ќе им овозможат на компаниите како Wizz Air да воспостават рути до дестинации како Лондон и Џеда со билети од околу 160 евра.
Нова понуда на нискобуџетните авиокомпании
Нискобуџетните авиопревозници, заедно со проширувањето на нивните дестинации, започнуваат да нудат услуги кои порано беа карактеристични за традиционалните авиокомпании. На пример, EasyJet во 2022 година го претстави „EasyJet Holidays“, кој комбинира евтини летови со сместување и екскурзии, и се предвидува дека оваа услуга ќе генерира профит од 180 милиони фунти до 2024 година. Ryanair, исто така, нуди слични услуги преку соработка со тур-оператори.
Американските авиокомпании ја следат европската практика
Во САД, големите авиокомпании како United и Delta почнуваат да применуваат тактики на нискобуџетните превозници, нудејќи дополнителни услуги кои ја зголемуваат цената на билетот. На пример, патниците имаат можност да платат за подобри седишта, багаж, оброци и Wi-Fi. Во првата половина на 2023 година, American Airlines оствари 10% од своите приходи од ваквите услуги, што покажува дека моделот на нискобуџетните авиокомпании сè повеќе се интегрира во американскиот пазар.
Зголемени очекувања од патниците
Патниците сè повеќе бараат удобност и подобро искуство за време на патувањето, дури и на нискобуџетни летови. За време на пандемијата, многумина се навикнаа на повисоки стандарди, што доведе до тоа компаниите како Spirit и Frontier да нудат опции како празни седишта за зголемена удобност, Wi-Fi и оброци за време на летот.
Предизвици и иднината на нискобуџетните авиокомпании
И покрај растот, овие компании се соочуваат со предизвици, како што се инфлацијата, зголемените трошоци и инфраструктурните проблеми. Се очекува дека 2024 година ќе биде година на послаб раст за овие компании, бидејќи ќе треба да балансираат помеѓу ниските цени и новите извори на приходи.
Континуирана еволуција на нискобуџетните авиокомпании
Нискобуџетните авиокомпании и понатаму остануваат важен играч на глобалниот пазар на воздухопловство. Нивната способност да се прилагодуваат на новите услови и да го следат пазарниот тренд, како и постојаната иновација во услугите, ги прави значајни во трансформацијата на авиосообраќајот.