Поради сомневање дека се договориле за цените, Комисијата за заштита на конкуренцијата поведе постапка против четири трговски синџири: Делез, Меркатор С, ДИС и Универекспорт.
Комисијата за заштита на конкуренцијата на 10 октомври поведе постапка против фирмите Делез Србија (сопственик на продавниците Макси), Меркатор С, Универекспорт и ДИС, поради нарушување на конкуренцијата на пазарот со склучување на рестриктивна спогодба, т.е. цени за одредени производи.
„Комисијата изврши ненајавен увид во нивните простории, а воедно ненајавен увид е извршен и во деловните простории на Ценотека, како трето лице. Постапката е поведена поради основана претпоставка на Комисијата дека наведените трговски синџири ја нарушиле конкуренцијата со склучување на рестриктивна спогодба од член 10 од Законот за заштита на конкуренцијата“, се вели во соопштението на Комисијата.
Комисијата, како што беше посочено, врши секторска анализа за состојбата и условите на конкуренција на пазарите на одредени прехранбени производи на територијата на Република Србија во периодот од 2018 до 2022 година. Бидејќи одредени наоди предизвикаа потреба од понатамошна и подетална анализа, Комисијата ги испита условите на конкуренција на пазарот на мало за поголем број прехранбени производи.
„Извршена е подетална анализа со следење на избрани производи од трговците на мало против кои е поведена постапка, кои според јавно достапните податоци од финансиските извештаи објавени од Агенцијата за економски регистри на Република Србија, сочинуваат над 50 отсто од пазар на мало на територијата на Република Србија. Така, Комисијата во неколкумесечно следење на движењата на цените за 35 избрани производи, констатира дека цените за набљудуваните производи во трговските синџири се идентични“, се вели во соопштението.
Потоа, Комисијата ги спореди цените на странките во постапката за 45 производи во текот на август 2024 година, со додавање на уште еден трговец на мало.
„Врз основа на сите направени анализи, Комисијата ги донесе следните заклучоци: малопродажниот пазар во Србија оствари раст на вредноста во периодот од април 2023 до март 2024 година со истовремено мало намалување на количината, во периодот од април 2023 до март 2024 година. со зголемување на малопродажната цена беше речиси двојно повисока од инфлациските притисоци. Во периодот од 2016 до 2023 година е забележан значителен раст на приходите и бруто маржите, односно профитабилноста на набљудуваните пазарни учесници, што го потврдуваат и податоците за нивните деловни профити“, наведуваат од Комисијата.
Исто така, во периодот од неколкумесечниот мониторинг (април – септември 2024 година), редовните цени на осум производи (млеко, јогурт, масло, брашно, шеќер, јајца, кафе и банани) кај сите набљудувани трговци беа исти или слични, со различни услови за набавка, се наведува во огласот.
„Вредноста на потрошувачката кошничка која содржи 45 избрани производи незначително се разликува меѓу парните, додека е значително помала во малопродажниот објект кој има најнеповолни услови за комерцијални набавки“, се додава.
Н1.рс