Connect with us

Балкан

Хеликоптерска несреќа во Турција: Загинаа шест војници во денешниот судир на два хеликоптери, при што едниот се урна

Published

on

Шест војници загинаа денеска кога два турски воени хеликоптери се судрија во воздух, при што еден од нив се урнал, изјави турски официјален претставник.

Еден од хеликоптерите се урнал во близина на бензинска пумпа во градот Кечиборлу, јави телевизијата Си-Ен-Ен-Турк.

Другиот хеликоптер успеал да слета без проблеми.

Валијата од Испарта, Абдула Ерин прецизираше дека инцидентот со воените хеликоптери се случил за време на тренажни летови.

Градоначалникот на градот Испарта, Шукру Башдегирмен рече дека на местото на несреќата се испратени многу противпожарни бригади, Итна помош и спасувачки екипи.

За случајот е започната истрага.

Балкан

Србија дава 5.000 евра за купување електрична „панда“ произведена во Крагуевац

Published

on

Купувачите од Србија на електрични Фиат Панда, чие производство наскоро ќе започне во Крагуевац, ќе можат да добијат државна помош од 5.000 евра.

Граѓаните ќе можат да почнат да поднесуваат барања на почетокот на февруари, а самите апликации ќе може да се поднесуваат до 31 октомври, изјави за РТС државниот секретар во Министерството за заштита на животната средина Сандра Докиќ.

Сериското производство на електричниот автомобил Fiat Grande Panda ќе започне, според најавите, во третата недела од јануари.

Fiat Grande Panda е инспириран од модел од 1980-тите, а почетната цена на моделот е помалку од 25.000 евра за целосно електричната верзија. Основниот електричен модел, според некои специјализирани домашни автомобилски медиуми, во Србија би можел да чини околу 18.000 евра.

Владата одлучи повеќе да не субвенционира купување на хибридни возила и плагин хибридни возила на предлог на Министерството за заштита на животната средина.

„Како министерство, секогаш гледаме кои возила имаат најдобро влијание врз квалитетот на воздухот. Тоа се токму електрични возила. Кога почнавме во 2020 година, немаше толку многу инфраструктура за овие возила. Многу порасна во последните 4-5 години, особено минатата година“, се разви“, додаде Докиќ.

Таа изјави дека речиси секој трговски центар, пат и бензинска пумпа има полначи за овие автомобили.

„Значи, како што се развива инфраструктурата, решивме да субвенционираме само електрични автомобили. Одиме во чекор со нашата „панда“, која треба да се појави на пазарот, каде што ќе се дели и таа субвенција“, истакна Докиќ.

„Нашето министерство ќе обезбеди по 5.000 евра за секое купување на Панда. Доколку барањата го надминат износот на средствата, ќе обезбедиме дополнителни средства по потреба“, најави Докиќ.

Таа посочува дека и за оваа година се издвоени 170 милиони динари и дека сите апликанти ќе добијат субвенција до 31 октомври доколку е комплетирана документацијата.

Стелантис е мнозински сопственик на фабриката за автомобили во Крагуевац, додека малцинскиот удел е во сопственост на Република Србија, врз основа на договорот за стратешко партнерство склучен во 2008 година од страна на Владата на Србија со италијанскиот Фиат.

Continue Reading

Балкан

Костадинов бара припојување на Македонија кон Бугарија

Published

on

Лидерот на ултаранационалистичката и крајнодесничарската бугарска партија „Преродба“, Костадин Костадинов, ја повика владата во Софија официјално да објави претензии за припојување на Македонија и на украинската област Јужна Бесарабија кон Бугарија.

Партијата „Преродба“ стана трета политичка сила во 240-члениот бугарски парламент на последните парламентарни избори во Бугарија откако доби 12,92 отсто од гласовите и 35 пратенички места.

Во објава на социјалната мрежа Фејсбук, Костадинов ги поддржува изјавите на новоизбраниот претседател на САД Доналд Трамп за Канада и Панамскиот канал, и наведува дека е потребно и Софија јавно да излезе со барање за припојување на Македонија и Јужна Бесарабија кон Бугарија.

„Претензиите на Трамп кон Канада се целосно оправдани. Нема ништо пологично и понормално од две земји со заедничка историја, заедничко потекло, заеднички јазик и, во голема мера, ист народ, како што се САД и Канада, да станат една земја. Истото важи и за претензиите на Трамп за Панамскиот канал. Впрочем, САД се првиот сопственик на земјиштето на каналот, тие го градеа и го поседуваа до 1979 година. Затоа „Преродба“ целосно ги поддржува тврдењата на новоизбраниот американски претседател.

Иста е ситуацијата и со Македонија. Нема ништо пологично од тоа две земји со заедничка историја, заедничко потекло, заеднички јазик и народ да станат една земја. Сличен е случајот и со Јужна Бесарабија. Таа е дел од бугарската држава повеќе од 450 години, Бугарите се домородното население на оваа област (од 6 век) и до денес се мнозинство од населението. За споредба, Украина ја поседува Јужна Бесарабија само 34 години.

Затоа нема ништо пологично од обединување на Бугарија и Македонија во една заедничка држава, како и враќање на Јужна Бесарабија назад во Бугарија. Украина се распаѓа и на идниот мировен конгрес кој ќе одлучува за судбината на неуспешната т.н. украинската државност, Бугарија треба да ги потврди своите претензии кон бугарска Бесарабија, напиша Костадинов на социјалната мрежа“, наведува Костадинов во објавата на Фесјбук.

Continue Reading

Балкан

ЌЕ СЕ ГРАДИ НАЈСКАПИОТ АВТОПАТ ВО ВРЕДНОСТ ОД НАД ЕДНА МИЛИЈАРДА ЕВРА: „Поврзувањето на Дубровник нема цена“

Published

on

За да биде комплетна автопатската мрежа во Хрватска, недостига уште дел кој би го поврзал крајниот југ со остатокот од земјата со модерен пат. Автопатот од Метковиќ до Дубровник ќе се гради во две фази, од Метковиќ до Пељешкиот мост и од Дол до Дубровник. Приоритет е овој втор дел.

„Најскапиот автопат во Хрватска“

ХРТ наведува дека тоа ќе биде најскапиот автопат во Хрватска. Се проценува дека ќе чини 1,2 милијарди евра.

Почетокот на работите зависи од завршувањето на јавните тендери и добивањето на различни дозволи. Најоптимистичката верзија вели дека работите треба да почнат веќе годинава и да завршат во 2029 година. Најголем проблем е што нема експресен пат од Дубровник до аеродромот и до границата со Црна Гора.

Дури 19 од вкупно 28 километри на делницата ќе бидат во вијадукти и тунели. Наскоро треба да се започне со работа од Рудин до Слано и од Слано до Мравињац.

„Најлошиот можен терен за изградба на автопатишта“

Автопатот се гради на тежок терен. Ќе помине низ многу тесен простор. Од едната страна ќе биде морето, а од другата границата со Босна и Херцеговина.

„Станува збор за терен кој е практично најлош можен за изградба на автопатишта, самите елементи кажуваат колку вијадукти и мостови и тунели ќе бидат потребни, а се работи и за област која е доста населена, па ќе биде важно колку клучки ќе има и каква врска ќе има за да се обезбеди целосна функционалност на патот“, рече проект менаџерот роф.д-р. Марко Шевровиќ од Факултетот за сообраќајни науки, Универзитетот во Загреб.

Според планот, се треба да биде готово до 2029 година. Раководството на градот, но и жупанијата верува во брз почеток на работите.

„Најавено е дека на почетокот на овој месец ќе се затвори тендерот, ќе се избере изведувач и се надеваме дека нема да има жалби. Тоа е скапо, но геостратешки, економски и безбедносно поврзување на Дубровник со остатокот од Хрватска нема цена“, нагласи префектот на дубровничко-неретванската жупанија Никола Доброславиќ.

47 километри автопат

Со изградбата на нов автопат сообраќајниот метеж треба да стане минато, а ќе се намалува и бројот на сообраќајни несреќи.

„Би рекол дека можеби најважниот аспект на тој автопат е секако безбедноста во сообраќајот. Можеме да видиме дека оваа делница од државниот пат Д8 е навистина многу опасна. На неа често се случуваат несреќи. Мислам дека ако овој автопат е потребен, ако за нема друга причина, тогаш тоа е потребно за тоа, но секако и поради поврзувањето на Дубровник со автопатската мрежа во Хрватска“, рече Шевровиќ.

Од Метковиќ до Дубровник ќе се градат вкупно 47 километри автопат, а ќе има и речиси 15 километри поврзувачки патишта.

Овој пат е планиран долго време

Инаку, двата автопати веќе неколку пати беа во градежните планови. Во 2009 година, во времето на премиерот Иво Санадер, беше потпишан договор со изведувачите и официјално беа отворени работите. На крајот се пропадна затоа што беше предизборен трик, а за работите не беа предвидени средства.

Автопатот до Жута Локва беше најблиску до реализација во 2012 година, за време на краткорочниот министерски мандат на Златко Комадина. За најпребирливиот објект, тунелот Вратник, долг околу 3.500 метри е добиено одобрение за градба. Но, тогашната влада на Зоран Милановиќ оцени дека изградбата на тој автопат е нерентабилна и прескапа, па затоа е напуштен, а Комадина си поднесе оставка од функцијата министер за транспорт.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк