АД ЕСМ ја известува јавноста дека не е избран економски оператор за ископ на јаглен и меѓуслојна јаловина во РЕК „Битола“, по огласот објавен на електронскиот систем за јавни набавки (ЕСЈН) на 13 декември, минатата година. Согласно со завршената евалуација, Комисијата за јавни набавки при АД ЕСМ констатирала дека според податоците за техничко-професионална способност содржани во доставените понуди, ниту една од пријавените фирми не ги исполнила целосно побараните условите од повикот.
Имено, констатирано е дека наведените критериуми во делот на референците што се однесуваа на исполнување на најмалку една услуга за ископ од минимум 500.000 тони јаглен во последните три години, и извршени услуги за ископ на земјени или карпести маси или руда во износ од минимум 3 милиони метри кубни – кумулативно во последните три години, драстично ја ограничиле конкуренцијата.
Во интерес на времето, АД ЕСМ во текот на неделава ќе распише нов оглас во согласност со Законот за јавни набавки и во делот на техничко – професионалната способност ќе изврши одредени олеснувања со кои би се овозможила поголема конкуренција, односно поголем број на потенцијални економски оператори да достават понуди за конкретниот предмет на набавка. Истовремено, во новообјавениот повик, на сметка на олеснетите критериуми за референци за ископ, ќе се бара поголема техничка опременост на компаниите со цел да се зголеми квалитетот и обемот на услугата, како во делот на ископ на јаглен, така и во делот на ископ на јаловината чиј третман е од исклучително значење за геомеханичката стабилност и функционалност на рудникот.
Пролонгирањето на избор на економски оператор преку редовна постапка, во никој случај нема да има влијание на роковите и вредноста од договорот со привремено ангажираниот економски оператор за ископ на јаглен и јаловина, ниту пак АД ЕСМ ќе има потреба од реализација на нова постапка со преговарање. Новиот оглас повторно ќе биде со временски рок за поднесување на понудите од 20 дена, со што целата процедура за избор на договорен економски оператор се очекува да заврши пред исцрпување на вредноста од договорот за привремен ангажман.
Во наредниот период, Државниот пазарен инспекторат ќе спроведува интензивни контроли во угостителските објекти низ цела Македонија, во координација со Министерството за внатрешни работи. Контролите ќе се однесуваат на почитувањето на Законот за угостителска дејност и Законот за заштита од пушење, со особен акцент на спречување на послужувањето алкохол на малолетни лица.
Послужувањето алкохол на малолетници претставува кривично дело, за кое казните се високи – до 4.000 евра. Дополнително, на прекршителите ќе им се изрекува и забрана за работа во траење од еден месец.
Пазарниот инспекторат апелира до сите угостители да ги почитуваат законските обврски и да ја проверуваат возраста на лицата на кои им се послужува алкохол. Доколку се утврдат нерегуларности, инспекторатот најавува дека ќе постапува со најригорозни мерки.
Граѓаните можат да пријават неправилности на телефонскиот број 191 или преку официјалната веб-страница www.dpi.gov.mk.
Заштитата на младите и доследното спроведување на законите се приоритет!
Вкупно 260 работници во Хрватска останаа без работа по одлуката на компанијата „Бенетон“ да затвори дел од продавниците. А пред само две години Бенетон најави триста нови вработувања, што беше поддржано од градот Осиек, но се чини дека ова остана само зборови на хартија.
Како пропадна Бенетон?
Бенетон долго време е во неволја. Како што објави Corriere della Sera на почетокот на годината, Benetton Group објави план за затворање на околу 419 продавници во делови од светот до крајот на 2025 година. Веќе се затворени 180 продавници.
Од 2013 до 2023 година компанијата претрпе загуби од 1,6 милијарди евра. Матичната компанија Едизионе во последните пет години и пружила финансиска помош во износ од 800 милиони евра. Како дојде до падот на Бенетон, еден од најпопуларните модни брендови во Хрватска, особено во текот на 1980-тите и 1990-тите?
Семејството Бенетон ја отвори својата прва продавница во 1965 година во Белуно, во регионот Венето во северна Италија. Три години подоцна отворија продавница во Париз. Групацијата Бенетон ја основа Лучијано Бенетон со неговите браќа и сестри.
Лусијано го напуштил училиштето на 14-годишна возраст за да работи во продавница за облека. Тој заштедил пари за да купи машина за плетење од 200 долари и се здружил со својата сестра за да произведе колекција од 20 парчиња жолти, зелени и светло сини џемпери.
Компанијата освои различни делови од светот со своите шарени џемпери под брендот United Colors of Benetton, стигнувајќи до Њујорк во 1980 година.
Цел свет зборуваше за шокантните реклами на Тоскани
И подемот на Бенетон да стане еден од најголемите модни брендови во светот го помогна Оливиро Тоскани, познат фотограф кој почина на почетокот на оваа година на 82-годишна возраст. Бенетон, заедно со Тоскани, имаа провокативни реклами кои ги заматија границите помеѓу маркетингот и активизмот, високата уметност и потрошувачката индустрија.
На една од рекламите беше прикажана фотографија од пациент од СИДА на смртна постела. На сликата, пациентот беше опкружен со своето семејство и изгледаше речиси како Христос. Сликите на облеката натопена со крв на војникот убиен во Босна беа прикажани на билбордите на Бенетон ширум светот. Како што пишува на плакатот, станува збор за босанскиот Хрват Маринко Гагра. Се огласил и таткото на војникот, босански Хрват, кој рекол дека облеката на неговиот син била изгорена во болница.
Но, целиот свет зборуваше за таа реклама, исто како и многу други реклами на Бенетон. Така, три идентични човечки срца означени со црна, бела и жолта боја се однесуваа на расизмот во модата, додека друга реклама – во која свештеник и калуѓерка се бакнуваат – на крајот беше забранета.
Така, Бенетон беше буден бренд пред будењето, а сето горенаведено доведе до огромна популарност на брендот, кој на врвот на својата моќ имаше дури и свој Формула 1 тим.Фото: EPA-EFE/MOHAMMED BADRA
Американскиот производител „Tesla“ поднесе тужба до Европскиот суд на правдата против Европската комисија поради наметнувањето царини за електричните автомобили произведени во Кина, приклучувајќи се на групата кинески производители и германски BMW, објави веб-страницата на судот.
ЕУ ги воведе царините на крајот од октомври, по истрагата за која тврди дека открила неправедна предност за кинеските производители поради државните субвенции.
Највисока царина е воведена за кинескиот производител на електрични автомобили SAIC, од 35,3 отсто. Следува „Geely“ со 18,8 проценти и BYD со 17 отсто. Комисијата утврди најниска царинска стапка за увоз на автомобили произведени во Кина од американската „Tesla“, од 7,8 отсто.
Американската компанија поднела жалба против Комисијата поради одлуката за тарифи минатата среда, последниот ден од жалбениот период, приклучувајќи им се на „Geely“, SAIC и BYD и на Кинеската комора за надворешна трговија CCCME, како и на германската BMW, покажуваат судските документи, без да се наведат детали.
BMW заедно со партнерите ги произведува електричниот SUV „BMW iX3“ и електричниот „Mini Cooper“ во Кина, кои ги продава на пазарот на Европската унија. Европската комисија ќе им наштети на европските интереси со наметнивањето царини, изјави во јуни шефот на BMW, Оливер Зипсе.
Европскиот парламент во извештајот објавен во октомври цитира „повеќе извори“ дека кинеските компании (како што се BYD, Nio и Xpeng) сè уште извезуваат релативно малку автомобили и дека две третини од кинескиот увоз во ЕУ се возила произведени од воспоставените на ЕУ и САД компании во Кина“.