Connect with us

Бизнис

Гешовски за „Блумберг“: Нелојална конкуренција на пазарот со поштенски услуги

Published

on

На пазарот со поштенски услуги владее страшна нелојална конкуренција, а иако се едни од најбрзорастечките бизнис-сектори како последица на развојот на е-трговијата, логистиката и доставата изминативе години не добиваатникаква поддршка од државата, изјави за „Блумберг Адриа“Игор Гешовски, сопственик на најголемата компанија за поштенски услуги Еко логистик сервис (ЕЛС). 

Изјавата следува по објавата на најновиот извештај за е-трговија во Западен Балкан кој го изработува Асоцијацијата за е-трговија на Македонија (АЕТМ), а кој покажа дека доставата и логистиката  и понатаму остануваат најголем предизвик за е-трговците во Македонија и во регионот.

„Од нигде никаде се појавуваат фирми што без никаквалиценца за работа почнуваат да оперираат на пазарот запоштенски и курирски услуги и уште јавно се рекламираатдека станале официјални доставувачи за некои брендови. Згора на сѐ, државата упорно ја форсира државната пошта, која одамна е изгубен случај, тежок загубар и немакапацитет да ги задоволи потребите на денешната е-трговија, наместо да направи нејзино модернизирање, реструктурирање, или едноставно нека ја продаде на некојшто ќе има пари и знаење да го работи овој бизнис како штотреба“, вели Гешовски за „Блумберг Адриа“.

Според информациите од Агенцијата за пошти, во моментов, меѓу другото, се води постапка за поштенска компанија со седиште во Србија, која во земјава врши испораки од неколку познати брендови за облека, а нема лиценца за испорака на пратки во Македонија. Овапрактично значи дека компанија без лиценца располага и со личните податоци на македонските граѓани кои извршиле нарачки. Од друга страна, пак, домашна поштенска компанија која, според регистарот, нема лиценца за меѓународен транспорт, од неодамна почна да носи пратки од странство, за што се очекува да се отпочне постапка пред Агенцијата за пошти, која е надлежна за издавање на лиценците на давателите на поштенски услуги. 

Во процесот на достава недостигаат работници

Просецот на доставата вклучува повеќе чекори – обработка на нарачките, пакување, транспорт и испорака до крајната дестинација – и сите тие се од суштинско значење за обезбедување беспрекорно искуство за клиентите.

Гешовски за „Блумберг Адриа“ вели дека ЕЛС постојано вложува во унапредување на бизнисот, сивата економија, но дека извесни „чудни регулативи го кочат развојот на логистиката и доставата“.

„Јас се борам сам како знам и умеам, вложувам во машини за сортирање, пакување, бележење и во друга опрема потребна за развој на модерна логистика. Од друга страна, вие имате на дневна основа сѐ уште илјадници пратки што се ‘разнесуваат’ преку таксисти, возачи на автобуси, комбиња итн. на ‘традиционален начин’. Колку губат логистичките компании поради оваа практика, колку губи државата од ненаплатени давачки и сл.“, вели Гешовски за „Блумберг Адриа“ и додава дека, како и во сите други бизнис-сектори, и тие мака мачат со наоѓањето работници.

Како дел од Извештајот за е-трговија во Западен Балкан беше спроведена анкета на е-трговците од Западен Балкан, арезултатите покажуваат дека предизвиците на е-трговците од Западен Балкан се речиси исти за сите. Најголем предизвик претставува доставата и тоа во однос на проблеми со брзината на достава, високите цени на доставата, доверливоста на курирските услуги, ограничените опции за достава, како и ниското ниво на професионалност на кадарот на доставувачи.

Бизнис

Mинималната плата да биде 31.500 денари, бараат од синдикатите

Published

on

По барањето на Сојузот на синдикати на Македонија да се зголеми минималната плата, Стопанската комора на северозападна Македонија излезе со предлог таа да изнесува 500 евра, но придонесите да останат на нивото на сегашната минимална плата.

Овој став на Комората денеска го потврди и нејзиниот претседател, Менди Ќира, кој смета дека тоа е единствен начин да се реши минималецот на подолг период.

-Да, ние стоиме на тој став минималната плата да биде 31.500 (денари) и придонесите да останат исти и мислиме дека тоа е единствена солуција и начин да се реши минималната плата за подолги години, изјави Ќира, одговарајќи на новинарско прашање пред состанокот што Стопанската комора на северозападна Македонија попладнево го организира со претставници на Владата.

Continue Reading

Бизнис

ВЕРО сам си ги замрзна цените на 6 месеци

Published

on

Новогодишната кошничка, што траеше еден месец, а со која беа намалени цените на дел од прехранбените производи, заврши. Од денеска ќе се знае дали цените што беа намалени ќе се вратат на старо.

Од Владата во повеќе наврати испратија порака дека евентуално нечесно однесување на трговците може да повлече нови владини мерки кои би ги замрзнале цените и маржите. 

Од Владата изразија надеж дека во таква ситуација особено големите ланци на маркети цените ќе ги држат на ниско ниво. 

ВЕРО е првиот ланец на маркети кој сам си ги замрзна цените во наредните 6 месеци. 

100 производи со замрзнати цени во следните шест месеци е кампањата што ја започна ланецот на супермаркети ВЕРО за следните шест месеци. Во 100те производи се основни прехранбени производи како и средства за домаќинство и лична хигиена. Покрај новите 100 производи со замрзната цена, во ВЕРО маркетите остануваат и намалените цени на производите од новогодишната кошничка а ќе се организираат и дополнителни акции и промотивни активности со поволности за купувачите.

„Се обидуваме да помогнеме колку што можеме и оваа инцијатива е со цел да се излезе пресрет на напорите на Владата во намалувањата на цените во малопродажба. Проектот „100 производи со замрзнатите цени за шест месеци“ е наша заложба да помогнеме на нашите потрошувачи и да покажаме дека може поинаку. Оваа наша активност е само чекор плус во обидот да се стабилизираат цените кои зависат од производителите и со кои се обидуваме да најдеме заеднички јазик да не ги покачат производите во периодот што следи“, изјави  Петар Денковски, директор на ВЕРО.

Continue Reading

Бизнис

Министерството за економија предупредува: Ако се покачат цените ќе има мерки

Published

on

Заменик-министерот за економија и труд, Марјан Ристески, заедно со директорот на Државниот пазарен инспекторат, Влатко Стојаноски, одржаа состанок со претставници на производителите, дистрибутерите и трговците кои учествуваа во акцијата „Новогодишна кошница“.

Оваа акција, спроведена од 15 декември 2024 до 15 јануари 2025 година, имаше за цел да ги намали цените на прехранбените производи и пијалоци за време на празниците.

Според податоците од Министерството за економија и труд, во акцијата учествуваа 96 производители и дистрибутери, како и 51 маркет со вкупно 762 продажни места. На веб-страницата „Моја кошница“, креирана за оваа иницијатива, беа објавени 1.178 производи со намалени цени.

На состанокот, заменик-министерот Ристески им се заблагодари на сите учесници кои придонесоа за успешноста на оваа акција, потенцирајќи ја важноста од задржување на постоечките цени.

– Очекуваме производителите, дистрибутерите и маркетите да покажат социјална одговорност и да се воздржат од покачување на цените на прехранбените производи. Ова не само што ќе ја заштити куповната моќ на граѓаните, туку и ќе испрати порака за заедничка посветеност кон иднината на нашето општество – изјави Ристески.

Од Министерството предупредија дека ќе бидат преземени соодветни мерки доколку дојде до зголемување на цените на основните производи.

„Државниот пазарен инспекторат останува на терен за да ја следи состојбата и ќе ги искористиме сите механизми за заштита на стандардот на граѓаните“, додадоа од Министерството.

Акцијата „Новогодишна кошница“, иницирана од приватниот сектор, беше оценета како значајна за зачувување на економската стабилност и спречување на понатамошен раст на инфлацијата.

Директорот на Државниот пазарен инспекторат, Влатко Стојаноски, истакна дека подготвеноста на бизнисите да соработуваат и да избегнат ценовни покачувања ќе помогне за зајакнување на довербата меѓу сите чинители во општеството, особено потрошувачите.

– Вашата посветеност ќе има директно влијание врз економската стабилност и ќе испрати јасен сигнал за одговорност во овие предизвикувачки времиња – изјави Стојаноски.

Во наредните недели се очекува Министерството да објави анализи за ефектите од оваа акција врз економијата.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк