Connect with us

Бизнис

Интервју со Игор Гешовски: ЕЛС дневно испорачува до 10.000 пратки од Тему и од Али Експрес, апелираме до граѓаните да оставаат точни податоци

Published

on

Сериозен раст на онлајн трговијата се бележи во светот и во земјата, нешто што остана како животна навика по ковид-пандемијата. Во сиот овој процес, приватните пошти зазедоа сериозна улога во услужувањето на потребите на граѓаните. За сите аспекти на овој бизнис и за идните планови на компанијата, зборува Игор Гешовски, сопственик на Еко логистик сервис (ЕЛС), компанија лидер во поштенскиот сектор која ги поседува сите меѓународни и домашни лиценци.

Со оглед на растот на онлајн трговијата, какви се позициите на ЕЛС на пазарот и кои се клучните предизвици со кои се соочувате? 

Игор Гешовски: Предизвиците се големи, бидејќи со трендот за раст на онлајн трговијата во земјава и надвор од неа, поштите кои вршат достава на пратки се двигателот на овие процеси. Тоа е меѓусебно поврзан систем – без онлајн купување нема достава на ваков вид пратки и обратно, без добра и квалитетна достава со безбедносен код нема квалитетна, сигурна и брза достава. Според последната статистика на Агенцијата за пошти доставата на онлајн нарачки направени на интернет  во внатрешен и меѓународен поштенски сообраќај, ЕЛС доставува над 70 отсто од сите направени онлајн нарачки.

Што го прави ЕЛС лидер во поштенскиот сектор во земјава? Во оваа смисла, со какви ресурси и лиценци располагате?

Игор Гешовски: Лидер сме во повеќе сегменти, почнувајќи од број на возила, хабови, доставувачи до најдобар систем, едукација, еко акции, хуманитарни акции и се останато. Верувајте, дури и дечињата почнаа да го распознаваат ЕЛС. На конкурсот кој го имаме традиционално секоја година, низ цртежите гледаме разлика. Минатата година гледавме дека за ЕЛС се размислува во облачиња за достава на интернационални пратки, а оваа година цртежите се без облачиња, има авиони, дронови и цртежи со безбедносен код кога поштарот им носи пратки  што особено нѐ радува. Поради тоа, традиционално подготвуваме подароци за најдобрите цртежи на последниот ден од годината.

Ги имаме сите лиценци за вршење на меѓународен и внатрешен поштенски сообраќај за разлика од многу други приватни поштенски оператори. Се разликуваме и во однос на бројот на хабови и возила, а само овој месец купивме над 40 нови возила од сите категории. Се разликуваме и во едукацијата, начинот на функционирање, визијата. Се разликуваме и во тоа што сме флексибини, побрзи, подигитализирани, нема манипулации и тоа и компаниите и граѓаните го препознаваат.

Со колку домашни компании соработувате во моментов и колку испораки вршите на месечно ниво?

Игор Гешовски: Како што споделив, вршиме достава за над 70 проценти од домашните компании. Тоа се големи, над 200 компании како Fashion Group, Sport Vision и многу други. Испораките се секој месец различни зависно од онлајн нарачките, а најголем број на нарачки имаме за Black Friday.

Во последниов период компанијата привлекува посебно внимание поради испораката на пратките од Али експрес и Тему. Како започна соработката во овој сегмент и какви подготовки беа потребни? 

Игор Гешовски: Соработката започна во месец мај, но имаше голем период на адаптација особено со Тему. Со Али Експрес почнавме со достава на 15  јуни оваа година, а со Тему на 16 ноември. Воопшто не е лесно да се исполнат нивните очекувања како што се системска интеграција, исполнување на услови, безбедност која е многу битна во овој процес, 24/7 техничка поддршка, услови и многу други сегменти.

Тему и Али Експрес го препознаа системот кој го имаме, бројот на возила, капацитетите, хабовите. Можам да кажам дека годинава ја завршуваме успешно со над 90 хабови, 300 возила и над 300 вработени, што е за 20-30 проценти повеќе од претходната.

По колку пратки дневно испорачувате од Али Експрес и од Тему и што најчесто нарачуваат македонските граѓани?

Игор Гешовски: Испорачуваме дневно од 8 000 до 10 000 пратки само од интернационален поштенски сообраќај, од пратките на Али Експрес и Тему.  Македонските граѓани во почетокот порачуваа повеќе накит, практични работи за дома, детски играчки, маски за телефон, УСБ, но по брзината на доставата и цената во последно време порачуваат и поскапи работи како мали куфери, јакни, обувки, смарт часовници, мобилни телефони и ИТ опрема.

Се соочивте ли со непредвидени предизвици во однос на доставата (доцнење при достава, нецелосни адреси или телефонски броеви)?

Игор Гешовски: Видете, овој процес воопшто не е лесен, но досега успешно се справуваме со тоа. Најголем проблем ни прави тоа што нашите граѓани оставаат нецелосни адреси и половични телефонски броеви или пак сѐ уште оставаат фиксни телефони од разни причини, на кои никој не се јавува. Поради тоа, на тие граѓани им доцни испораката на пратките и тие реагираат, виновен им е ЕЛС. Но, ако остават само адреса а не остават број на стан, а живеат во зграда, или пак остават нецелосен или погрешен телефон, еве кажете ни како да ги најдеме тие луѓе за да им доставиме пакет. Имаме и такви што пријавуваат дека им доцни испораката на пратката, а ја порачале пред само еден ден.

На тој начин, се оптоваруваат броевите 13 990 и 15 990 со прашања каде ми е пратката, а не го провериле самите на нашата страна www.els.mk . Или пак ја проверуваат пратката на тракингот на Тему, а не на нашата страна, бидејќи понекогаш нивниот тракинг доцни, не знам од кои причини. Планираме да отвориме нов број само за меѓународен поштенски сообраќај за овие пратки и веќе сме во фаза на поврзување на нова линија за подобро корисничко искуство на граѓаните.

Воедно, се соочивме и со предизвикот што очекувавме до 3 000 пратки дневно, а имаме 3 пати повеќе, од 8-10 000 секој ден.

Македонските граѓани често се плашат да вршат онлајн уплати кога вршат нарачки. Кој е вашиот совет, како да се заштитат и дали е безбедно нарачувањето преку платформите како што се Али експрес и Тему?

Игор Гешовски: Тоа се големи системи и граѓаните не мораат да се грижат кога купуваат на овие платформи. Ниту едните ниту другите не би се изложувале на ризик посебно кога се работи за безбедност. Нашиот совет е само да оставаат точни информации со целосна адреса како: ул.—- бр——- Општина—– зип код (пр.1000 Скопје) и град. Знаете дека во нашата држава имаме голем број населби и улици со исто име. Алинци на пример има и во Прилеп и во Битола. И граѓаните понекогаш не внимаваат, го кликаат првото кое ќе им се покаже, не ставаат зип код и не ставаат град, нешто што нам ни ја отежнува доставата, а и губиме многу време во препраќање од едно во друго место. После тоа, кога ќе се јават во Центарот за грижа на корисници или пишуваат на социјалните мрежи, ја наоѓаме пратката и им ја доставуваме со релокација. Но, тоа не е во ред. Апелираме доколку некои од граѓаните имаат оставено неточни податоци или нецелосни телефони да си коригираат во профилите на платформите за да немаат проблеми со доставата. И секако, да не оставаат лажни телефони или фиксни броеви и да ја почекаат доставата на адреса, односно да не доаѓаат во хабовите да ги преземаат пратките.

При испораката на пратките лицето кое ја извршило нарачката добива безбедносен код на неговиот телефонски број. Може ли да објасните што значи овој код? 

Игор Гешовски: Оваа услуга на Балканот ја нудиме само ние, во контакт сме со сите пошти од регионот, но никој не нуди ваква безбедност во доставата, нешто што е клучно за да се избегнат манипулации. Уште еден апел до граѓаните, во моментот кога ќе им стигне безбедносниот код да почекаат поштарот да дојде на нивната адреса и да му го кажат на поштарот кодот во моментот на преземање на пратката.

Со ова се избегнуваат манипулации од типот на „не ги добив сите пратки, пратката ми е нецелосна, не ми ја достави поштарот пратката, а во вашиот систем стои како доставенa”. Имавме примери како „нарачав мобилен телефон, а добив маска за телефон“. Со ова, нема простор за такви манипулации бидејќи точно ги знаеме нарачките. Порано кога не ги доставувавме ние, граѓаните ги подигнуваа пратки, но поради лоши системски решенија се жалеа дека не им стигнало ништо и ги рефундираа. И сега има можност за рефундација и враќање, но доколку некој апарат не работи или поради неточен број и слично. Но, во тој случај треба да ги чуваат оригиналните пакувања на пратките со адресницата или да ја носат со себе, бидејќи во забелешка мора да се наведе точниот тракинг број на пратката која примателот сака да ја врати. Таа мора да биде соодветно спакувана и со темна обвивка за да не се гледа за кој производ се работи.

Какви се вашите планови за компанијата, со какви стратегии влегувате во наредната година?

Игор Гешовски: За следната година имаме многу планови кои ги имаме во нашиот бизнис план. Од дополнителен развој, ширење на пазарот пошироко, пуштање во употреба на фулфумниот центар, редовна размена на пратки со соседните држави и зголемување на бројот на онлајн шопови. Ќе имаме и нова веб страна која на самиот почеток на новата година граѓаните ќе можат да добиваат многу податоци како пријави се за вработување (редовно или хонорарно), остави податоци за да ти доставиме понуда за нашите услуги, тракинг, совети за правилно адресирање, новости, еко акции, помош за старт-ап компании и многу други функционалности.

Извор: БИЗНИСВЕСТИ

Бизнис

Од месец март линеарно зголемување на пензиите за 2.500 денари

Published

on

Премиерот, Христијан Мицкоски, денеска одговарајќи на новинарско прашање, дали во Новата 2025 година во овој Буџетот се предвидени повеќе средства за покачување на пензиите, информираше дека се предвидени зголемувања за мартовската пензија, којашто ќе биде исплатена во месец април.

-Да, во новиот Буџет се предвидени зголемувања. Сега во мартовската пензија, односно која што ќе биде исплатена почетокот на април, односно како што доаѓа исплатата на пензиите практично самиот крај на март, почетокот на април за мартовската пензија. Оние дополнителни 2500 денари линеарно зголемување. Со што се заокружува она ветување, дека во првата година, линеарно пензиите ќе бидат зголемени за 5.000 денари. Ние за девет месеци еве тоа ќе го направиме, и мислам дека пензионерите се задоволни од оваа мерка, и мислам дека на некој начин успеваме тие пензионерски денови да ги олесниме како Влада, и ќе продолжиме во таа насока да работиме и во иднина. Повеќе од 300.000 пензионери ќе го добијат тоа покачување со мартовската пензија, објасни премиерот.

Continue Reading

Бизнис

Жестоко ќе реагираме ако повторно има несакани појави со цените, најавува Мицкоски

Published

on

Премиерот Христијан Мицкоски вели дека преку Државниот пазарен инспекторат на дневна основа се следат цените на основните производи и најавува жестока реакција доколку, како што вели, утврдат дека повторно има несакани појави.

Во одговор на новинарско прашање, Мицкоски денеска рече дека очекува трговците да продолжат да ги намалуваат цените на производите, што претходно ги зголемија на сметка на поевтинувањето на производите опфатени со акцијата „Новогодишна кошница“, по што Владата предупреди дека ќе ги замрзне цените.

-Моравме да интервенираме и да покажеме колку сме сериозни во намерата, не може одредени трговци на грбот на граѓаните да остваруваат дополнителни екстра профити. Тие ги намалија цените пред Нова година, некаде 10, некаде 15, некаде и повеќе проценти. Очекувам овој тренд да продолжи и во деновите што следат, изјави Мицкоски.

Ако некој мисли дека не го следиме сето ова, се лаже, вели премиерот.

-Ако ги гледаме профитите што ги остваруваат трговските ланци ќе дојдеме до закулучок дека помеѓу условно кажано најуспешните компании 10, 15, 20, гледаме такви трговски ланци, а конјуктурата на бизнисот не е сменета, не е драматично зголемена потрошувачката ниту пак има некои иновативни методи, туку станува збор за покачување на цените и тоа не е добро. Го следиме тоа на дневна база преку Државниот пазарен инспекторат и жестоко ќе реагираме ако повторно видиме дека се случуваат несакани појави, рече Мицкоски, кој присуствуваше  на пуштање во употреба на спортска сала во Радовиш.

Министерот за економија Бесар Дурмиши, на новогодишниот брифинг со медиумите, информираше дека има готова изготвено одлука за замрзнување на цените и доколку Државниот пазарен инспекторат при контролите укаже на злоупотреба на цените на основните производи, веднаш ќе биде донесена одлука на Влада за воведување на таква мерка.

Continue Reading

Бизнис

Казни и до 20.000 евра за маркетите кои нема да ги почируваат мерките

Published

on

Имплементирањето на новиот Закон за нефер трговски практики ќе го заштити животниот стандард на граѓаните, ќе го намали форсирањето на странските, на штета на домашните производиа, а истовремено ќе стави ред во односите на производителите и добавувачите, со трговците. Со законот до 10% ќе се ограничат надоместоците за складирање, реклама, маркетинг, персонал, наспроти досегашната пракса која била 20, 30 па можеби повеќе отсто, што индиректно ја зголемувало и малопродажната цена на производите.

„Меѓутоа сега се ограничени и остануват да работат и придонесите не ги надминат процентите од 10% во тековната година, што е добро бидејќи на подолг рок со овој Закон нормално ќе имаме поголемо регулирање на цените на производите како краен ефект, односно во интерес на потрошувачите, купувачите, граѓаните, заштита на животниот стандард, а од друга страна оној хаос кој постоел претходно и форсирање на странски производи, во однос на домашните производи, тука ќе имаме изедначување во однос, пред се на маркетите“, изјави заменик министерот за економија, Марјан Ристески.

Дали Законот за нефер трговски практики, се применува главен контролор ќе биде Комисијата за заштита од конкуренција. Таа ќе може да поведе прекршочна постапка доколку се прекрши било која одредба. Во мониторинг периодот кој беше даден до 1јануари регистрирани се 26трговски нефер практики.

„Имаме различни дојави. Има одредени проблеми околу поврат на роба, во маркетингот, некаде дури се имат појавено и два ценовници. Сето тоа треба да го испита КСК и по Законот за нефер трговски практики да постапи„ изјави заменик министерот за економија, Марјан Ристески.

Во зависност од прекршоците ќе се движат и казните. Глоба за најтежок прекршок ќе изнесува и до 20.000евра за голем трговец и од 350 до 500 евра за одговорното лице. Казните за полесните прекршоци ќе зависат од тоа дали прекршокот го сторил правно или физичко лице

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк