Connect with us

Бизнис

Интервју Пал Заранди, директор за мобилни и 5Г стратегии на групацијата: „Опсегот на фреквенции е многу важен – тоа е како кислородот за телекомуникациите“

Published

on

Ова е таканаречен план за влез на пазарот преку „greenfield“ пристап. Тоа значи дека суштински ќе влеземе самостојно. Се разбира, ќе треба да имаме многу локални партнери од европскиот простор за инфраструктурата, кулите и добавувачите на опрема од кои ќе ја купуваме опремата. Како и во Албанија и во Македонија, сме ограничени во изборот, бидејќи е многу важно да соработуваме со европски или некинески добавувачи. Во Албанија, на пример, работиме со шведскиот „Ericsson“.

Секако, не можете да го направите ова сами. Потребни се многу локални и глобални партнери. Но, во поглед на самостојното работење, бидејќи ќе го имаме сопствениот опсег на фреквенции, ќе можеме да влеземе на отворен начин.

Кога подоцна станува збор за потенцијално помали играчи кои немаат свои лиценци, тоа би можело да биде чекор за забрзување. Идејата е дека откако ќе изградиме мрежа, ќе сакаме да ја пополниме со корисници и да започнеме со собирање приходи што е можно поскоро.

Значи, во иднина, ваквите чекори би можеле да бидат дел од нашата стратегија, но засега тоа е повеќе можност која ја разгледуваме според околностите. Моментално сме фокусирани на поголемата слика, на главната структура и на тоа кој ќе влезе на пазарот.

Можете ли да ни откриете, дали ова се должи на тоа што излегува нова визуелна организација?

Ова ќе биде првиот проект за нас кога ќе влеземе на пазарот. Како 4iG, јас влегувам на пазарот на таканаречен неоргански начин, што значи дека не купуваме веќе постоечки бизнис. Тоа е лесно да се именува – ова е цената, ова е инвестицијата. Во неоргански чекор, кога почнуваме од нула, започнуваме со инвестирање, но тоа е долга приказна.

Значи, кога ќе прашате колкава е инвестицијата, треба да дефинирате временски период. Во овој момент, можам да кажам дека ќе биде најмалку 100 милиони евра што ќе треба да ги инвестираме во мрежата и во сè друго. Но, тоа е долгорочна инвестиција. Ова не е нешто за 2 години, 5 години или 10 години. Ова не е компанија што останува статична. Како што велиме, оваа индустрија е маратон.

Затоа сме стратешки инвеститори. И откако ќе влеземе на пазарот и мрежата ќе биде подготвена, ќе треба да продолжиме да инвестираме секоја година, веројатно 15-20% од нашите приходи. Тоа е многу.

Дали засега најважен за вас е квалитетот на фреквенцијата на опсегот што можеме да ја понудиме?

Опсегот на фреквенцијата е фундаментален бидејќи е ограничен ресурс. Количината и квалитетот на спектарот што го имате го одредуваат она што можете да го направите со него. Затоа, за нас е важно да инвестираме и да купиме добро портфолио, слично на она што го имаме во Црна Гора и Албанија. Тоа е почетна точка, но тоа е само предуслов. Откако ќе го имаме, треба да го ставиме спектарот во употреба, со опрема од добавувачи што е енергетски ефикасна, за да можеме да го минимизираме трошокот. Ќе ни треба многу рационален бизнис модел. Ова значи внимателно минимизирање на износот на пари што ќе го потрошиме на мрежата во почетокот, кога немаме многу корисници. Ќе имаме предност, бидејќи, за разлика од добро воспоставените телекомуникациски оператори, нема да треба да инвестираме во 2G и 3G технологии. ИТ системот, исто така ќе биде многу поедноставен, што ќе ни овозможи целосно да се фокусираме на 4G и 5G. Ќе можеме да започнеме со напредна архитектура за 5G, додека постарите оператори сè уште експериментираат со интегрирана архитектура. Ова е нов вид на бизнис модел.

Дали планирате да излезете на пазарот со некои атрактивни понуди за, знаете, за потрошувачите или за граѓаните или за компаниите? Значи, само во телекомуникациите или можеби подоцна во ТВ?

Секој оператор кој планира да купи сопствен спектар и да изгради своја мрежа мора да има силна понуда за потрошувачите, бидејќи тоа е најважниот пазар. Мораме да имаме амбициозен бизнис план за да освоиме значителен дел од мобилниот пазар за потрошувачи. Поради нашата силна ИТ позадина, ќе треба да изградиме и пазар за деловни корисници, бидејќи таму можеме да понудиме дигитални услуги откако ќе ги привлечеме првите клиенти со телекомуникациски услуги. Потрошувачите и мобилниот сектор се нашиот главен фокус, но секако, постојат и ТВ услуги и домашна конекција, што е тренд на меѓународно ниво. Дефинитивно, сакаме да создадеме платформа од која ќе можеме да го освоиме пазарот на домашни и ТВ корисници.

Кои се клучните проблеми за Македонија што ги забележавте и кои се главните предизвици?

Прво, ова не е специфично само за Македонија, туку важи за секој што влегува на пазарот. Дури и ако имате добар опсег на фреквенции и можете да изградите сопствена мрежа, потребни се години за да ја изградите целата мрежа. На почетокот, веројатно ќе имаме мрежа само во Скопје, бидејќи обично почнуваме од највредните и најнаселените области.

Но, ако сакам да понудам услуга на типичен корисник од Скопје, не можам постојано да му објаснувам дека услугата функционира само во Скопје. Тоа значи дека треба да обезбедиме таканаречен национален роаминг пристап до мрежите на конкурентите. Ова е нешто што секогаш се случува кога играте против пазарот. Обично регулаторите и регулаторните органи го разбираат ова. Тие имаат законски регулативи и прописи кои се доста поволни за ваквите услуги. Затоа, веруваме дека нема да биде проблем за нас да обезбедиме таков договор со еден од нашите конкуренти.

Сега, прашањето е колку добар ќе биде овој договор? Се надеваме дека во текот на неколку години ќе успееме да го договориме според нашите услови. Но, тоа е само еден аспект. Ова е суштински дел од нашиот план и мора да го обезбедиме. Тоа е нешто во кое владата и регулаторните органи можат и треба да ни помогнат.

Главниот предизвик е колку брзо ќе успееме да изградиме база на корисници. Бидејќи мрежата ќе ја градиме и тоа ќе гори многу пари, а готовината ќе се троши брзо. Затоа, мораме да донесеме корисници. Во Северна Македонија, корисниците често имаат двегодишни договори. Покрај тоа, постои и концептот на пакет услуги. И двата големи оператори ги комбинираат мобилните и ТВ услугите, што понекогаш го отежнува напуштањето на нивните услуги од страна на корисниците.

Ова е важен фактор во нашиот бизнис план и поминуваме многу време за да ги разбереме овие динамики. Но, имаме план за тоа. Очигледно, мора да најдеме решение како да ги убедиме овие корисници дека вреди да се префрлат кај нас и да ја користат нашата мрежа и услуга. Сепак, би рекол дека тоа е најголемиот предизвик.

Да, но сепак, дури и ако добиеме време оваа година за да ги подготвиме сите процеси, ќе треба да започнеме со изградба на организацијата и мрежата. Тоа ќе одземе некое време. Затоа ми е толку важно да разговарам со новинари и медиуми, бидејќи тие поставуваат прашања и покажуваат интерес.

Значи, последното прашање е, најоптимистички, кога мислите дека ќе се случи првиот повик на 4IG мрежа во Македонија?

Оптимистички, очекуваме дека ќе ја добиеме фреквенцијата следната година, бидејќи тоа е долг и комплициран процес. Доколку сè оди добро, можеби ќе успееме да го направиме првиот повик следната година по тоа.

Бизнис

ВИСТИНСКО ВРЕМЕ ДА СЕ КУПИ СТАН, НО НЕ ВО МАКДОНИЈА, НАШИОТ СОСЕД ДАВА НЕВЕРОЈАТНИ ПОВОЛНОСТИ: Инвестиција за збогатување

Published

on

Албанија станува топ дестинација за инвестиции во недвижнини во Европа, а Balfin Real Estate како клучни причини ги наведува значително пониските трошоци, поволната локација и богатото културно наследство во споредба со другите земји.

„Цените на недвижностите во Албанија се релативно ниски, што ја прави атрактивна опција за инвеститорите. Во популарните дестинации како Грција, Шпанија или Португалија, цените станаа значитрлно високи во последниве години, оставајќи ги инвеститорите со повисоки трошоци за влез и ограничен потенцијал за раст. Албанија, од друга страна, нуди пониски точки за влез за инвеститорите кои сакаат да влезат во растечки пазар во крајбрежните области како што е Валона, апартманите во Валона нудат одлични можности за инвестирање поради нивната пристапност и близината до прекрасните плажи, чистото море и живописните туристички дестинации.

Но, во овој контекст најмногу се споменува Тирана, каде во последните години цените на закупнината се зголемени и до 58 отсто, што покажува колку е голема побарувачката за имоти за изнајмување, забележува Инвестропа.

Издавање стан во центар 360-660 евра

Во 2024 година, населението на Тирана порасна за 1,54 отсто во споредба со претходната година, што се должи на приливот на иселеници и дигитални номади, привлечени од пристапниот живот и добрата локација. Овој тренд се очекува да продолжи во 2025 година, така што не е ни чудо што инвеститорите гледаат на пазарот за изнајмување во Тирана како ветувачка можност.

Цените за изнајмување се зголемени, но се уште се релативно достапни за поголемиот дел од светот – според Инвестроп, изнајмувањето еднособен стан во центарот на Тирана е околу 360 евра, а стан со три спални е околу 660 евра месечно. Што се однесува до купувањето недвижен имот, во центар квадрат чини околу 1.750 евра, а надвор од центар 920 евра.

„Стапките за изнајмување во Тирана ќе продолжат да растат бидејќи градот привлекува повеќе млади професионалци. Во последниве години, побарувачката за изнајмување е зголемена, особено во централните области, со 1+1 станови зголемени за 61 отсто и 2+1 станови зголемени за 45 отсто. „Главно затоа што Тирана станува културно и образовно жариште, привлекувајќи бран млади таленти. Технолошката и стартап сцената во градот цветаат, правејќи технолошки паметни и енергетски ефикасни станови да се бараат многу“, заклучува Инвестроп, додавајќи:

„Младите професионалци се собираат во овие модерни простори, зголемувајќи ја побарувачката и цените. Се појавуваат нови деловни области и простори за соработка, што ја зголемува привлечноста на Тирана”

Странците ги привлекува луксузниот недвижен имот

Цените на недвижностите во Албанија ќе се зголемат во 2025 година благодарение на економскиот раст и повеќе странски инвестиции, проценуваат експертите. Ова зголемување, кое се очекува да биде помеѓу 3 и 7 отсто од вредноста во 2024 година, го прави ова добро време за инвестирање. Од друга страна, се додава дека албанската влада е подготвена да ги пречека странските инвеститори со даночни олеснувања и полесни правила за сопственост на имот за нерезиденти. Овие потези го прават пазарот на недвижности попристапен и попривлечен за меѓународните купувачи.

Странскиот интерес особено расте во Тирана и крајбрежните градови, поради потенцијалниот поврат на инвестициите и атрактивноста на начинот на живот. Со овие фактори во игра, не е ни чудо што Албанија станува жариште за инвестирање во луксузни недвижнини. Комбинацијата на растечките цени, владиниот стимул и растечката економија создава совршен момент за паметни инвеститори.

Зошто Албанија?

Албанија брзо се позиционира како врвна дестинација за инвестиции во недвижнини во Европа, што се објаснува со голем број фактори. Географската локација на Албанија нуди значајна предност, служејќи како стратешки мост меѓу Западна Европа и остатокот од континентот, а сместена покрај Јадранското Море, таа е порта за различни европски пазари. Нуди препознатлив спој на традиција и модерност, привлечен за младите луѓе со урбан начин на живот, а сето тоа со „најдобар сооднос цена-квалитет“.

Затоа туризмот во Албанија расте со извонредна брзина, привлекувајќи посетители од целиот свет да ги истражуваат природните убавини на земјата, прекрасните плажи и шармантните градови. Со зголемениот број на туристи расте побарувачката за краткорочно изнајмување имоти, што не само што ги поттикнува приносите од изнајмување, туку нуди и значителен потенцијал за зголемување на капиталот.

Извор: faktor.mk

Continue Reading

Бизнис

Ангел Анѓушев: високотехнолошките производи се начинот како да расте македонската економија

Published

on

Македонските фирми треба да целат кон тоа повеќе да произведуваат производи со висока технологија и повисока додадена вредност во нив, бидејќи така ќе имаат и подобра заработка, ќе има и за подобри плати за вработените и за поредовно плаќање даноци кон државата, изјави Ангел Анѓушев во поткастот на Стопанската комора со Бранко Азески.

Ангел Анѓушев, оперативен директор на Грин Машинс на БРАКО, смета дека тоа е рецептот за развој на економијата во Македонија, и дека земјава не би требало да се нуди само како место каде има ефтина работна сила.

Ангел Анѓушев ги сподели искуствата од своето школување на универзитетите во Германија и во Австрија, предностите да се открие како функционираат и како се организирани поразвиените општества и економии, извозот на Грин Машинс низ целиот свет, преку кој се има увид и во работните навики во други култури, од каде секогаш може да се земе добар пример за дома.

Иако по одлука на неговиот татко, Ангел ја почнал својата работа во БРАКО во, според него, натешкиот дел од фабриката, а тоа е производството на жица и жичани производи, вели дека тоа било значајно и корисно искуство за него како машински инженер, додека денес е оперативен директор на технолошки најнапредниот дел од фабриката, програмата за производство на возила за чистење на водороден, електричен и класичен погон.

Во овој контекст, во однос на енергетската транзиција, Ангел Анѓушев смета дека таа треба да се реализира правилно, меѓу другото и со инвестирање во напредни технологии кои треба да го направат животот на луѓето подобар, давајќи ги за пример електричните и водородните возила за чистење на Грин Машинс кои одржуваат хигиена во урбани средини со нула загадување од нивното работење.

Ангел Анѓушев во поткастот зборуваше и за традицијата за наследување семејни имиња, за своите претци кои биле претприемачи уште пред еден век, како и за општествената одговорност на компаниите Фероинвест и БРАКО денес преку помагање во спортот, образованието, здравството, верски објекти итн.

Линк со целото видео https://www.youtube.com/watch?v=fg0aezZ556Y

Continue Reading

Бизнис

Во прашање се денови кога ќе се пушти пругата кон Бугарија во должина од 30 км, вели Николоски

Published

on

Пуштање на првата фаза од експресниот пат Прилеп-Градско и пругата кон Бугарија на потегот од Куманово до Бељаковце, како и за моменталните активности на автопатот Охрид-Кичево, беа дел од темите за кои зборуваше вицепремиерот и министерот за транспорт Александар Николоски во Вечерното шоу на Богдан Илиевски.

Во однос на изградбата на првата фаза од пругата кон Бугарија, министерот истакна дека изградбата е во крајна фаза и во прашање се денови кога ќе се пушти во употреба оваа пруга во должина од 30км.

-Пругата е веќе при крај и во многу брз период таа пруга ќе биде пуштена, со што ќе имаме целосно функционална пруга од Скопје преку Куманово до Бељаковце. Успеавме да ги придвижиме работите заедно со директорот на ЈП Железници – инфраструктура и работите на вториот дел од делницата, а тоа е од Бељаковце до Крива Паланка, или за делница во должина од 34км, која очекувам некаде до 2027 година да е готова, и ќе остане потоа третиот дел кој ќе треба да значи поврзување со Бугарија, кога ќе успееме технички да ги затвориме тие работи”, истакна министерот Николоски.

Во однос на изградбата на автопатот Охрид-Кичево, Николоски потсети дека пред почетокот на летната сезона годинава, ќе биде пуштена во употреба најголем дел од трасата на автопатот или околу 40 км, а истиот ќе биде завршен до крајот на 2026 година.

Министерот Николоски зборуваше и за активностите на изградбата на коридорот 10д, каде во моментов се завршени работите околу изградбата на на првата фаза од експресниот пат Прилеп-Градско, на потегот од Градско до Дреново.

-Првата фаза е скоро готова и во наредните денови ќе следува пуштање во употреба. Втората фаза ќе биде готова до март месец годинава“, истакна тој и додаде дека со изградбата на овој патен правец и автопатот Прилеп-Битола Пелагонија ќе доживее целосна ренесанса и ќе добие модерно и брзо поврзување со останатиот дел од државата.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк