Connect with us

Забава

Денеска во МКЦ: „Today It’s All About Jazz Vol.5“

Published

on

На огромно задоволство би сакале да ви го најавиме петтото издание на манифестацијата Today It’s All About Jazz Vol.5.Како што знаете, секоја година достојно го одбележуваме Меѓународниот ден на џезот на 30 април, а истото го сторивме и оваа година преку online стримингот на концертот Dzijan Emin & Magical Orchestra – Life in Ohrid.Сепак, со цел да не ви останеме должни со уште еден целодневен џез хепенинг, одржувањето на манифестацијата во живо го закажуваме за 15 мај, сабота, со почеток од 14 часот, пред платото на МКЦ. Манифестацијата ќе се одржи на целосно отворен простор, со почитување на мерките и протоколите за одржување физичка дистанца.На програмата ќе настапат следните џез бендови:– 14ч. промоција на првото издание на ЗЏМ Рекордс, Dzijan Emin & Magical Orchestra – Live in Ohrid;
– 15ч. Апнеа;
– 16ч. Дина Јашари Бенд;
– 17ч. Bramha Amity Trio;
– 18ч. Квартет Пролет;
– 19ч. Гордан Спасовски Трио – концертна промоција на албумот;
– 20ч. Pangea: Free the world .Dzijan Emin & Magical Orchestra – Live in Ohrid, e првенче на ЗЏМ Рекордс, и претставува албум снимен во живо на концертот одржан во Антички театар, 2019 година. Магичниот оркестар кој изведува авторски композиции на матичниот диригент на ЗЏМ Биг Бендот, оркестратор, композитор и мултиинструменталист Џијан Емин, е составен од членови на ЗЏМ Биг Бенд Оркестарот и гудачи од Македонската Филхармонија.Апнеа е македонски бенд основан во 2019 година, составен од гитаристот/вокалист Бојан Петков – Шамба, басистката Андреа Мирческа, тапанарот – Славчо Коцев и гитаристот Марко Лазороски. Нивната музика се состои од вокално – инструментална и инструментална музика компонирана од Бојан Петков. Звукот на овој бенд може да се каже дека е фузија од повеќе жанрови од кои како најкарактеристични би ги издвоиоле џезот, експериментална и поп музика. Дел од инструменталната музика може да се најде на албумите „A New Dream“ и „Third Cave“. Од нивното основање имаат настапувано на неколку фестивали и тоа „Култиватор“ и „Акто Фестивал“, самостоен концерт во BKW и лајвстрим концерт по повод влегувањето на МКЦ во Liveeurope.Дина Јашари студира соло пеење на ФМУ во Скопје, во смерот џез и популарни жанрови. Надвор од факултетот, нејзина главна окупација е создавање авторска музика на македонски јазик, последна издадена песна е Бои. Жанровски нејзината музиката може да се смести во поп, додека на настапите во живо со бенд, аранжманите на песните имаат примеси на џез и соул.Bramha Amity Trio е современа џез група формирана во април 2019 година од страна на Александар Ванчовски заедно со Филип Димишковски и Мартин Јосифовски во Скопје, Македонија. Нивниот деби-албум „Painting“ беше снимен истиот месец и беше објавен неколку месеци подоцна. По албумот групата го издаде и својот прв сингл, во кој гостува извонредниот вокал и прекрасен артист Калина Велковска. Првиот нивен јавен настап се одржа во „Public Room“ (Скопје) во рамките на „Jazz Fortnight Fest“. Продолжувајќи го своето патување, тие ја презентираа својата музика во клубови како „Old School“ (Скопје, Македонија) но и надвор од државата во Клубот „Труба“ (Ниш, Србија) и „Jazz & Blues Festival“ (Шабац, Србија). По повеќе од една година на трансформација, креација и реинвенција бендот го напиша, состави, снимаше и го продуцираше својот деби албум. Албумот го продуцираше Горан Гешовски кој сега е и официјално објавен, а бендот конечно е уверен дека го има реализирано материјалот што сакаа да го створат. На овој проект им се приклучува и Никола Бочваров бас и Петар Лукиќ на пијано. Во 2020, во март месец, го издаваат нивниот прв сингл “Amity” испродуциран од страна на Нино Спиркоски, во малку проширен состав: Калина Велковска, Кирил Кузманов, Иван Петровски, што е најава за наредниот албум кој е во подготовка.З а прв пат под името “Bramha Amity Trio” настапуваат на “Jazz Factory Festival 2020”.Квартет Пролет е името под кое ќе настапат четворица добро познати македонски џез музичари: Иван Иванов – саксофон, Зоран Костадиновски – гитара, Дарко Мучев – бас гитара и Гоце Стевковски – тапани. Тие ќе изведат авторски композиции на Иванов и Костадиновски.Покрај промоцијата на албумот на Џијан Емин и неговиот Магичен Оркестар, на платото пред МКЦ своја премиера ќе доживее и првиот авторски албум на македонскиот џез пијанист, композитор и аранжер Гордан Спасовски, насловен “Light Pillar,” под издаваштво на издавачката куќа ЗЏМ Рекордс. Ова е второ издание на ЗЏМ Рекорд во кое пијанистот Гордан Спасовски е придружуван од контрабасистот Кирил Туфекчиевски и тапанарот Виктор Филиповски. Албумот ќе има своја концертна промоција при што ќе бидат изведени оригинални композиции и аранжмани на Гордан Спасовски, создадени во текот на последните неколку години. Гордан зад себе има бројни настапи на некои од најзначајните европски џез фестивали како што се: Belgrade Jazz Festival, Trieste Loves Jazz – International Jazz Festival, Venezia Jazz Festival, Brasov International Jazz Festival, Skopje Jazz Festival, како и голем број концерти во некои од престижните европски џез клубови како што се: Jazzclub Unterfahrt München, B-flat Jazzclub – Berlin, Blue Note – Osnabrück итн. Има настапувано со следниве значаји музички имиња: Randy Brecker, Sheila Jordan, Don Menza, Владимир Николов, Мартин Ѓаконовски, Џон Илија Апелгрен како и со: Биг Бендот на ЗЏМ, The Backyard Jazz Orchestra, Cuckoo Rack, Гоце Стевковски – Септет, Џијан Емин и Магичниот оркестар, Македонската Филхармонија итн.Free the world e проект на словенскиот гитарист Игор Безгет, истакнат артист во областа на импровизираната, џез и етно музика, во соработка со етаблираниот македонски тапанар Михаил Парушев, придружувани од Дамир Имери (пијано) и Иван Бејков (бас), заедно соработувајќи под името Pangea. Како што сугерира името, нивната музика доаѓа од комбинација на различни музички начини на изразување. Почнувајќи со основите на џезот или џез рокот, нивната музика комбинира различни музички влијанија со кои музичарите се соочиле во нивните животи. Во оргиналниот состав на Pangea, покрај Игор Безгет и Михаил Парушев, членуваат Марко Црнчец и Тадеј Кампл, чија плодна соработка започнува по снимањето на првиот албум на Биг Бендот Игор Безгет, наречен Пангеа. Оттогаш тие редовно соработуваат, и како трио и квартет имаат снимено неколку албуми заедно.

Забава

Мизар за новите убави деца на Скопје и Македонија!

Published

on

Ќе напишам рецензија за вчерашниот концерт на Мизар, но не очекувајте никаква објективност од мене дека дури и со сила да се обидам нема да можам.

Тие кои ме познавате одамна знаете дека бев и сум исклучително голем фан. Така и ќе започнам. Се сеќавам точно на денот некаде 1991/2 кога на Зелено пазарче (на она истото каде што се продава овошје и зеленчук) ја купив касетата односно вториот албум на Мизар „Свјат Дримс“. Сѐ после ова одеше по некој природен тек на нештата или мојата желба да свирам, запознавањето со првиот албум „Девојка од бронза“, наоѓање на гаражни демо снимки од сите можни постави особено некои верзии на кои пее Горан Трајковски, па Вртев, следејќи ги сите откровенија на Мизар, па сите нови постави од Горан, па Нора, па Хармосини, Кисмет проектот на Горазд варијантата со девојката (нека ми прости ѝ го заборавив името). Да бидам малку реален сепак, некои од поставите имаа повеќе, а некои помалку успех.

Но, дури вчера во МКЦ сфатив дека секој кој „прошол“ низ Мизар имал причина или попрецизно минал дека така требало да биде за да можеме да ги слушаме во живо Мизар и во 2024 година. За жал, Мизар во постава со Горан Таневски имав можност да ги гледам само еднаш во живо пред платото на денешна зграда на влада, а тогашна ЦК. Беше групна свирка и звучеа страшно добро, а таа вечер со Деан Ќурчиев (Ќуре) мислам го запознавме и нашиот прв тапанар Пајо кој исто така беше фан на Мизар. Веќе на вториот концерт на кој бев присутен во Куршумли ан – Мизар имаа нов вокален изведувач односно пееше Нора наместо Таневски.

Во изминативе 3-4 години имав на некој начин подиректна врска, односно моите музички проекти меѓу другите локации ги снимав и правев во студиото на Нико (сегашниот вокал), „Вруток“, а таму проби правеа Мизар во горе доле екипа со вчерашната постава. Имав можност да ги слушнам неколку пати на проба и да ја осетам новата енергија. Ако не грешам Нико минатата година почна да пее бек вокали со Мизар за од оваа година да биде лид вокал. Истиот ден кога дознав за најновиот лајнап на Мизар, беше моментот кога започнав како Годо да го чекам вчерашниот ден за концертот во Скопје.

Денсинг салата на МКЦ вчера во ден недела кој не е не баш идеален ден за концерт на Мизар беше полна со народ како на времето. Локацијата за концертот е единствениот објект во Скопје кој во 2024 тоа и го залужил да биде. Пред концертот им се убацив на тонската проба и слушајќи ги како го нивелираат звукот свирејќи ја „Униније“ конечно ми дојде сознанието за она погоре што го напишав, за тоа дека секој што бил дел од Мизар бил со причина во Мизар за да остави трага, да остави ѕвездена прашинка и да ја пренесе на новите кои доаѓаат по него. И, сѐ ова за да може Горзад сето тоа да го склопи да звучи како што звучеше вчера – „силно и моќно – како да е направено за 2024 година“!

Влезот на концертот беше со новата ствар „Псалм 135“, а во првите 20 секунди присутните во МКЦ од кои повеќето не ги познаваа вокалните капацитети на новиот пејач Нико мислам дека беа разнесени од точноста, прецизноста и полниот израз на бендот. Некаде на половина песна знаев кој ќе биде муабетот утре у Скопје – „Мизар звучеа беспрекорно под конец“. На концерт бев со пријател странец кој да речеме има рафиниран музички вкус (малку повеќе џез) и кој за првпат ги слуша Мизар. Нему сите песни му имаа исто значење така што неговата констатација дека звучат како сериозен светски бенд има веројатно поголема објективна тежина од мојава рецензија. Скопје од доцните 80-ти и почеток на 90-тите вчера беше во МКЦ, но беа и нивните деца млади, некои претпоставувам ги донеле старциве на „сила“ да видат и да чујат како растеле. Но, тоа што мене особено ме импресионираше вчера е дека тие нови деца не слушаа некој стар бенд со носталгични звуци, туку слушаа зрел легендарен бенд кој произведува модерен звук.

Рецептот на Горазд – функционира и за младиве генерации.

После првите нови ствари кои ги отсвирија маестрално, со нови аранжмани започна серијата на концертот со старите ствари од „Униније“, преку „Дождот“, „Магла“ и очекуваната кулминација со „Девојка од бронза“ и хорскиот крај на сите заедно со публика и повик од истата „Разбудииииии се……разбудиииии се“!

После ова концертот течеше би рекол природно како што треба кон својот крај.

Тоа што сакам да го напишам на крај е дека ги имаме Мизар во 2024 година кои ако сакаат можат уште многу да донесат во нашево општество.

Влијанието на музиката е исклучително важно во развојот на генерации млади луѓе и тоа не само од аспект на музиката како уметност сама по себе. Факт е дека тоа на каква музика растеш, таа те води кон тоа какви книги читаш, како се образуваш, до моментот каков партнер(ка) ќе одбереш, другар, пријател, колега, дали ќе ти заминат некои од нив да станат монаси или да возат камион во САД, каде ќе се вработиш, дали ти ќе придонесуваш во социјално-општествена смисла за твојата земја одредена додадена вредност или нема и таканатака.

Мизар придонесуваат многу, веќе долги години, но тоа што ме радува е дека продолжуваат да го прават истото и тука ќе се, во Скопје, Македонија за децава во годиниве пред нас.

Извор: МКД.мк

Continue Reading

Забава

Боки 13 го откажа и гостувањето во поткастот кај Стефан Лазаров

Published

on

Бојан Јовановски, познат во јавноста како Боки 13 преку социјалните мрежи соопшти дека поради влошена здравствена состојба го откажува и најавеното гостување во поткастот кај Лазаров кое беше закажано за утре.

Како што е познато, Бојан Јовановски деновиве се откажа и од организацијата околу големата наградна игра со Стефан Лазаров, исто поради влошена здравствена состојба, но и претрпен стрес.

Continue Reading

Забава

ДВА ЗБОРА СОВРШЕНО ГО ОПИШУВААТ: Југо стана ХИТ во Америка, заради регистрацијата

Published

on

Фотографија од „југо“ на американски автопат предизвика возбуда на социјалните мрежи, иако автентичноста на сликата не е потврдена. Луѓето најмногу ги возбуди натписот на регистрацијата за кој не се знае дали е вистински или монтиран, а кој со хуморот предизвика носталгија кај корисниците на социјалната мрежа Фејсбук и започна дискусија на интернет.

Пред речиси пет децении во фабриката „Застава“ во Крагуевац беше склопен првиот автомобил „Застава корал“, попознат како Југо, кој стана еден од најпрепознатливите симболи на Југославија.

Првиот автомобил беше подарен во далечната 1977 година на Јосип Броз Тито. Автомобилот, кој некогаш важеше за гордост на југословенската автомобилска индустрија, беше претставен на американскиот пазар во 80-тите години, но подоцна стана предмет на потсмев. Често се нарекува „најлошиот автомобил на сите времиња“.

На Фејсбук во групата Scenic Depictions of Slavic Life беше споделена фотографија од југото, а направена на американските патишта. Креативната регистарска табличка со натпис „bad car“ лош автомобил) ги насмеа корисниците.

Следуваа многубројни коментари. „Кажете што сакате, но автомобилот е сè уште во возна состојба“, гласи еден од нив. „Легенда“ и „Мојот прв автомобил“, напишале други корисници. Друг корисник додал дека се работи за бесмртна југословенска кола. „Немам возачка дозвола, но ако некогаш добијам, ќе биде на југо“, напишала една корисничка.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк