Откако активирал петарда што ја нашол на улица, малолетник во Загреб завршил во болница со тешки повреди.
Со запалка активирал пиротехничко средство, најверојатно фрлено, соопшти хрватската полиција, повикувајќи ги родителите да ги предупредат своите деца за опасноста од пиротехнички средства.
ТВ „Хрватска Нова“ објави дека се работи за 14-годишно момче кое ја нашло петардата на улица и ја запалило со запалка.
„Тешки физички повреди, значи се работи за повреда на десното око со губење на видот, добил и повеќе изгореници на лицето и двете раце, како и повеќекратни скршеници на левата рака“, изјави Марио Куртањек, детски хирург н во Загреб.
Поради ваквите случаи, петардите од секаков вид се целосно забранети во последните три години, потсетува порталот. Сепак, наскоро ќе започне продажбата на дозволените средства за возрасни. Од 27 декември до 1 јануари може да се користат пиротехнички средства од категоријата Ф2 и Ф3, пренесува медиумот.
„Таканаречената ознака Ф3 е малку посилно пиротехничко средство како што се некои ракети, огномети и слично, тоа се средства чија употреба го зголемува ризикот“, забележува Раде Стојадиновиќ, судски експерт за оружје и балистика.
„Секогаш постои ризик – дали ќе пука, дали нема да пука, дали ќе пукне порано или не. Ова обично не се случува, но може да се случи“, истакнува Стојадиновиќ
Од полицијата посочуваат дека некористењето пиротехнички средства и други смртоносни средства е најдобрата превенција од повреди. Хрватскиот МУП ги повика родителите, но и другите граѓани, да не купуваат пиротехнички средства за деца кои не се соодветни за нивната возраст и да ги предупредат на опасностите од нивното користење.
Пиротехничките средства не се играчки и нивната употреба може да доведе до сериозни повреди, па дури и доживотно нарушување на функцијата на одредени делови од телото како и нивно губење, потсетува полицијата. Пораката на полицијата е – воздржете се од употреба на пиротехнички средства, а доколку ги користите, задолжително прочитајте ги упатствата на производителот за безбедно ракување и следете ги.
„Не фрлајте пиротехнички средства под или врз возила, на балкони или под стакло, не користете ги под дејство на алкохол, не фрлајте ги на места каде што има домашни миленици и други животни“, се вели во апелот на хрватската полиција.
Хрватската платформа за вработување „Пикџобс“ (PickJobs) објави невообичаен конкурс за избор на „Неработник на годината“. Наместо традиционалното сфаќање на работливоста, тие бараат личност која во 2024 година постигнала успех преку паметни стратегии како делегирање, автоматизација, ефикасно управување со времето или други методи што ја одржуваат рамнотежата меѓу приватниот и деловниот живот.
„Ова е уникатна можност за сите – вработени, самовработени, студенти или невработени – да покажат дека е можно да се биде продуктивен, а притоа да не се работи до исцрпеност,“ наведуваат од „Пикџобс“.
Конкурсот е отворен за сите, без оглед на професијата или локацијата, а учесниците можат да се пријават себеси или други, доставувајќи кратка приказна или видео што објаснува како ја намалиле работата, но ја зголемиле продуктивноста.
Целта на конкурсот е да ги инспирира луѓето кои се борат со преголем обем на работа, стрес и исцрпеност, како и да поттикне позитивни промени во работната култура преку флексибилни и одржливи практики.
Добитникот на титулата „Неработник на годината“ ќе добие парична награда од 1.000 евра, како признание за својот иновативен пристап кон работата и животната рамнотежа.
Новото метро, чија прва изградба започна пред околу 38 години, официјално беше отворено во Солун, вториот по големина град во Грција.
Линијата се протега на 9,6 километри и вклучува два тунели со една колосек и 13 станици. Проценетото време на патување е 17 минути и се работи за воз без возач. Линијата официјално ја отвори грчкиот премиер Киријакос Мицотакис во саботата.
„Метрото е најмодерното во Европа, што го заслужува Солун“, рече Мицотакис на церемонијата на која присуствуваа неколку министри и претседателката Катерина Сакеларопулу.
Јавноста ќе може да го користи четири дена целосно бесплатно, а цената на билетот ќе биде 0,60 евра, велат надлежните.
Метрото во Солун првпат беше замислено пред повеќе од еден век, со првиот тунел ископан во 1986 година. Изградбата започна сериозно во 2003 година и откопа ризница на антиквитети во огромното ископување под густо населениот град од еден милион.
Во 2013 година, проектот беше речиси напуштен, но во 2015 година Централниот археолошки совет конечно се согласи да ги одвои антиквитетите и повторно да ги постави на една од станиците, Венизелос.
„Овој проект нуди извонреден спој на античкото и модерното, интегрирајќи го археолошкото наследство со метро инфраструктурата“, изјави Кристос Стаикурас, министер за транспорт и инфраструктура, за новинарите за време на медиумската обиколка на метрото во петокот.
Пат од римско време, старогрчки гробишта, мозаици
Тунелот ги следеше древните трговски патишта низ центарот на пристанишниот град, кој е континуирано населен уште од античко време. Таа открила коловоз од римско време, антички грчки гробишта, системи за вода и одводнување, мозаици и натписи и десетици илјади артефакти кои се протегаат низ вековите, вклучително и византиското и отоманското владеење.
Тунелите мораа да бидат пробиени подлабоко од првично планираното, зголемувајќи ги трошоците и доцнењата, со цел да се зачуваат античките наоди.
Клучните делови од пронајденото се изложени долж подземната мрежа, вклучително и дел од римската сообраќајница поплочена со мермер на централната станица Венизелу.
Владини претставници рекоа дека цената на метрото досега достигна три милијарди евра за првата завршена линија од системот на метро – и најголемиот дел од втората линија, која во моментов е во изградба и треба да биде испорачана во рок од една година.
Слично искушение во Рим
Во италијанскиот град Рим се гради и нова метро линија (Ц), со сличен проблем како оној во Солун – многу археолошки откритија.
Сега тоа е фараонски проект обележан со одложувања и зголемени трошоци од неговото основање во 1990-тите. Изградбата, која започна во 2006 година, беше значително забавена со постојаното откривање на непроценливи археолошки артефакти, кои бараа деликатни ископувања и многу маки за нивно зачувување.
Првично планирано да се заврши во 2000 година, временската рамка е значително продолжена, со нови проценки кои укажуваат на можно завршување до 2035 година. Тековните одложувања и техничките сложености ја зголемија вкупната цена на проектот на над седум милијарди евра.
Српскиот претседател Александар Вучиќ вели дека заедно со Народната банка на Србија ќе работат на создавање на гарантни шеми со деловните банки, но дека парите за учество за земање на станбен кредит во таа држава се уште се огромни.
„Луѓето не можат веднаш да соберат 20.000 евра. Ќе целиме на максимално учество од три до пет проценти, а ратите да не надминуваат 200 евра. И сега ја градиме таа шема, да видиме како да се субвенционира купувањето на стан. Но, нема да дозволиме трикови тоа да се пренесува на роднините. Сакаме да ги спасиме младите во Србија, ќе создадеме програма што ја нема никаде во Европа, како да се реши станбеното прашање“, рече претседателот.